Vårt underbara bröllop :) 26 maj 2012

Den 26 maj, Pingstafton gifte vi oss! Idag har jag fått de flesta bilderna från bröllopet så nu tänkte jag visa er hur vår dag såg ut!

På lördags morgon den 26 maj vaknade vi väldigt tidigt.  Jag och Nathalie hade då sovit över hos min brudtärna Marine och hennes sambo Robin. kl 11,30 hämtade vi alla blommor. Dem hade Jennifer på Wendels blommor i Malmö gjort och jag blev så glad över blommorna! Dem var jätte fina och allt var till mycket lågt pris vilket alltid uppskattas :). Jag rekommenderar starkt wendels blommor om någon annan ska gifta sig i Malmötrakterna :).

Vid 13 tiden var vi framme i lokalen där det sista skulle fixas. klänningarna på, Marines hår skulle fixas, Nathalie smutsade ner sin klänning ganska fort, det började även regna och jag kände hur allt kaos började komma. Det fick bli som det blev och strax innan kl 15 kom min pappa och hämtade upp oss!


Vi hade ca 53 gäster.



Killarna stod redo och förväntansfulla!





Efter 3 minuters klockringning kom vi in!





Jag hade köpt min brudklänning via Kina och hade ett lagom långt släp som man fick sparka till för att inte fastna när vi gick upp för trappan ;).





 Barnen stod fint men sen börja det krypa i benen :)













Dags för ringarna att tas på.





Hans ring fick jag trycka på då han var varm och hade svullnat om fingret :)


Sedan gav vi varandra vår första kyss som gifta :)





Viglsen började nära sitt slut då Ida  ( Pontus Kusin) överaskade alla gästerna med en sång - kärleksvisan :)






Hon sjöng så fint och med inlevelse att jag fick tårar i ögonen :)


Viglsen var nu slut och då hade barnen redan satt sig hos farmor att det var bara vi och brudföljet som tuffade ut :)











Ute blev det riskastning, spåbubblor, kramar och gratulationer :)














Vår chafför som skulle ta oss till festen hade anlänt :) Konstapel John! :)












Vi stannade till och fotograferades av Scott vår bröllopsfotograf, sedan åkte vi vidare till festlokalen där gästerna hade fått något att dricka och att äta samt gå tipsrunda!. Vi anlände med blåljus och syrener :)

 Dem blev en skål och ett hurrande för oss och sedan tog vi lite bilder med nära och kära.






min man och mina föräldrar





brudparet med bestman och brudtärnan :)




Min bukett som kom från wendels blommor!
Ringarna är i titan.







Här är också våra ringar. Titanringar. Pontus matt och min blank med en prinsessdiamant i.
Min andra ring som förlovningsring är också blank fast 5 mm bredd. Totalt 8 mm. Vi köpte tre ringar och la undan våra gamla förlovningsringar.


 Jag och mina syskon



en stor härlig familjebild med dem närmaste + brudföljet!




Efter fotografering var vi väldigt hungriga! Middagen bestod av en buffe på fläskfile, kalkon och lax!.



Efter maten blev det lite roliga bröllops"lekar" då alla tjejerna pussade på Pontus när jag lämnade rummet och när Pontus lämnade rummet flockades jag av män  ;).

Under middagen blev det tal av min mamma, pontus mamma, pontus farmor och mormor, varav det ena talet fick oss båda att fälla tårar då det innehöll morföräldrar som finns i himmlen som tittade ner på oss denna dag  och för mig saknade jag mina morfäräldrar extra just denna dag därför blev det känsligt det talet.. Även marine min tärna höll tal, mammas vän carina hade skickat ett tal som var så fint och Pontus moster Anna och Lena höll ett par ord :). Mycket skoj!    Även jag höll ett tal till min man :) 



och han gjorde likadant till mig :)


Även stamp i golvet och kling i glasen drog gästerna igång då  vi skulle pussas både under bord och på stolarna :). Mycket skoj!

Även två av mina vänner höllt i två lekar- nervösa vänner då hjälper min morsa till ;)




Tyvärr har jag ingen bild på pernilla med sin lek så därför sätter jag ut denna bild på henne och calle ;).



Det blev lite ost, kex och hallonsås och tipsrundan rättades och Syrran och Mange vann :) Andra plats kom min bror med sin Jessica och min vän Jannica ( hon i blått) och hennes man Jimmy! :)


Sedan blev det presentöppning  och längre ner kan ni se vad för fint vi fick :)


Efter det blev det allsång med vårt band som vi hade hyrt in- Seppo och Anette!. Det var jätte roligt med allsång men tyvärr lite sent då tårtan sen skulle komma in!.

Tårtan hade jag beställt på konditori Katarina i Limhamn. Dem finns även i Malmö.
Tårtan var nog den godaste jag ätit och för en som egentligen inte är glad för tårtor älskade jag denna! Vi hade beställt till 60 personer ( vi blev ca 55 ) för min pappa älskar tårta och många andra ;)  men vi fick en hel tårta över ändå :).







 Vi valde en browniebotten med jordgubbsmousse. Jag valde även vit marsipantäcke vilket egentligen inte skulle vara på men det ville jag ha för annars likande det ingen bröllopstårta :), och ett lila band runt om. Därför är den lite "bulig på locket".  Det var den godaste tårta  jag ätit och många gäster berömde den goda tårtan!! 

 
 Innan bröllopsdansen skulle sättas igång ville jag även gå på fler bröllop nästa år att jag slängde iväg en bukett dock inte min egen ( men det tänkte nog ingen på ;)
Marine och en annan tjej ( minns inte vem?) slogs lätt om buketten på golvet ;) men Marine vann till slut :)

Synd inte alla tjejer syns på bilden :/







Sedan var vi redo. Jag hade beställ min favoritlåt- Utan dina andetag och den spelade bandet upp mycket fint.






Sedan var festen igång och det blev massa dans!




Vi hade en helt underbar dag med mycket kärlek och skratt och jag och Pontus sa efteråt att det var så kul att det hade man lätt kunnat göra om fler gånger- tråkigt nog blir det inte så haha.

Vi tackar alla som var med och firade vår stora dag med oss och gjorde dagen oförglömlig <3


Här är våra presenter vi fick av våra gäster! Många av dem dyrare presenterna hade folk lagt ihopa till.




Några av våra bröllopsbilder Scott tog, resten får ni se hemma hos oss för nu orkar jag inte lägga upp fler  :)
















Kommentarer
Kim

Fina bilder:) Grattis igen!

2012-05-29 @ 22:24:17
Sofia

Grattis, frun!

2012-05-29 @ 23:14:59
URL: http://sebra.blogg.se/
stolta svärmor

Mitt hjärta smälter,Ni är så fantastiskt fina,glädjen lyser i Era ögon.

Jag älskar Er

2012-05-30 @ 10:43:12
Carina

Helt underbar så fina å gulliga ni va å söt tärna/fin bestman å näbbar du hade me dej ... älskar bara din klänning du e så fin i den ... å va fin tärnklänning ....

2012-05-30 @ 14:25:22
nyfiken läsare

Grattis! Fina bilder!

2012-05-30 @ 18:30:01
Anonym

GRATTIS! Wow vilken klänning du hade. Så vacker!

2012-05-30 @ 20:25:20
stolta svärmor/mamma o farmor

Jag blir alldeles rörd,bilderna är så fina och Ni ser så lyckilga och stolta ut,bilderna i kyrkan där barnen knäböjer berdvid er är jättefina och bilden på Nathalie är helt underbar,likaså när hon kysser din arm......stolt är Jag kramar från Mig till Er alla

2012-06-07 @ 08:12:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0