nytt recept på lussekatter

Jag läser Hannah Graafs´blogg. Där hade hon med samarbete med Milda lagt ut ett recept på lussekatter.

Recept på lussekatter från Mildas julkokbok.

Ca 40 st

Tillagningstid: ca 1,5 timme

50 g jäst för söta degar

200 g Milda mat & bak maragrin

3 dl mjölk

2 pkt saffran, 1 g

0,5 tsk salt

1 ägg

2 dl Milda fraiche (gör lussekatterna mycket saftigare)

17 dl vetemjöl, ca 1 kg

Pensling:

1 ägg, lätt uppvispat

Garnering:

Russin eller pärlsocker (själv väljer jag alltid russin) och hackad mandel.

Blötlägg russinen så blir de inte så torra.


Alla som kommenterade det inlägget gnällde att margarin var jätte dåligt och att det skulle vara riktigt smör.

Jag har faktiskt aldrig använt riktigt smör i varken matlagning eller bakning.. Så idag köpte jag riktigt smör och milda fraiche så det återstår och se hur mycket godare dessa lussekatter blir =).

Vad änvänder ni? riktigt smör eller magarin?


Kommentarer
Eva

Jupp, jag på rockkonsert. Den var asggrym, vill gärna gå o se dom igen.. :P

Då får du gå o se dem... Jag tycker själv inte att dom är så bra!! Alla låtar låter samma.. :/

Snön i sig är OK att köra i, men när det faller uppifrån så blir jag lite nervös... Dont like!

2012-12-04 @ 07:03:35
URL: http://minioman.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0