Nu är vi friska och krya så idag väntade j...

Nu är vi friska och krya så idag väntade jobbet och dagis för barnen. Pontus däremot mådde inte alls bra så direkt när han kom hem gick jan och la sig med två Alvedon i kroppen. Han såg inte kry ut alls. Barnen är lagda och en stor gratäng står på spisen. Färdig att frysas in eller ätas i morgon. :) skönt med stor kok och laga riktig mat dem dagar man har lust till det! Idag är det 100 dagar kvar till vi gifter oss. När jag skulle hämta barnen idag ringde kyrkklockorna. Samma kyrka som vi gifter oss i.. Är det fler än jag som tänker på begravning så fort klockorna slår? Kanske beror det på att jag varit på fler begravningar än bröllop och dop? Det blev mycket prat om döden då Hampus har så mycket frågor om den. Jag sa att gammelmormor kan höra oss, att hon tittar ner på oss men att vi inte kan höra/se henne. Då svarade han mig att han skull prata med henne tyst i sitt huvud :) Sen sa han att hon äter godis. Ja vem vet- det kanske hon gör :). Min mormor skulle blivit 66 år i måndags ifall hon levt. I år blir min farmor 70, då ska jag åka dit och gratulera henne! Hon är den ende far/mor föräldrarna jag har kvar. Det har 10 år sen jag var och grattade henne sist. Det är konstigt det där med släktingar.. Jag ser det som en självklarhet att man vill ha barn och sen att man tycker det är kul att få barnbarn. Tyvärr är det inte så. Jag är min farmors första barnbarn men jag har aldrig haft någon speciell kontakt med henne. Och det är hennes val tycker jag.. Det är synd kan jag tycka för min farmor är en snäll dam egentligen. Ingen dum eller elak person. Ja det var väl det hela. Nu sover hela min älskade familj <3 tror jag gör dem sällskap! Älskar att ligga i min härliga säng :) Natti natt!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0