Min födelsedag!

I onsdags fyllde jag 28 år.. Jag hade inte Bestämt något kalas, men två tårtor ville jag baka och sen dem som ville komma fick göra det! Kvällen innan frågade min svägerska Vicki om hon fick bjuda mig på lunch för att fira mig :), svärmor var i Tyskland i Tyskland och ringde mig i också dagen innan + sms på dagen :) iallafall jag åkte hem till Vicki efter jag hade slutat jobb. Då fick jag sms av Pontus om en bil till salu. Jag har länge velat ha en egen bil igen men vi har väntat på en bra bil. Pontus min kära man är ganska svår när det gäller bilar :). Dem ska vara fräscha, Inte gått för många mil, inte ha haft många ägare, säljas av en bra firma, inte vara för dyr,vara rätt årsmodell och besiktad. Så han såg då en bil på blocket och sa att jag kunde åka och titta på den. Hämtade upp med Vicki och körde dit. Det "hördes" bra om bilen ( Kan ju inte ett skit om bilar). Men ville jag provköra fick jag återkomma senare då dem hade fullt upp. Så Vicki och jag gick ut och åt god bak potatis med kycklingfyllning! Sen hem och fick med mig svärfar. Men väl framme på bilfirman märkte jag att mitt bankkort var tappat! Sen blev det stress med allt. Fram och tillbaka... Fick spärrat kortet.. 6 långa dagar innan jag får nytt :(. Iallafall på väg hem beställde jag mjölk och grädde av Pontus - till tårtbaket. Chefen ringde, Pernilla ringde, pappa ringde. Pontus ringde och hade glömt mjölken. Slut i rutan.. Hem, få Pontus kort och handla. När jag sedan precis kommit hem stod Joseph och Natalia där :) mycket trevlig överraskning :) mamma, pappa och Brossan kom också :). Jag fick fina blommor, mycket choklad som jag älskar ;) och pengar :) kvällen slutade såå bra! Helnöjd! Och igår efter jobb, möte jag upp Pontus för att han skulle köra hem vår andra bil. Idag fredag jobbade man på som vanligt. Sen en tur inom mekonomen och willys. Ett snabbt besök på polisen på passavdelningen. Sen hem, åt, lekte med barnen och när dem hade kommit i säng hjälpte Pontus mig med att byta oljefilter och bytta oljan sen satt vi och snackade med grannen och dem tog sig en grogg. Nu 23.22 sitter dem fortfarande kvar där ute och jag ligger i sängen och ska sova nu. Så denna veckan har verkligen sprungit iväg och jag ser fram emot att det är lugn helg nu. O 3 veckor åker vi och dem andra två lördagarna innan har vi uppbokade med fest och släktmiddag! Nu ska jag stänga ögonen. Natti natt!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/499312/images/2012/pic_501c41fbe087c322040001e7.jpg" class="image">



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0