Onsdag- Zumba!!!

Igår vet jag inte vad jag gjorde under dagen, vet att jag åkte snabbt inom syrran och tog en glass och åkte i hennes nya bil :) cab :)

Sen hämtade jag barnen och åkte hem.. Hemma gjorde jag middag så den kunde vara klar tills pontus kom hem eftersom jag sedan skulle i väg..

när klockan var halv sex körde jag mot marine! vi skulle gå på zumba för första gången :).
jag hade redan sett zumba på tv- shop och tyckte redan då att det såg skit skoj ut men att dansa själv hemma- det vet jag kommer inte hålla i längden + att den skivan kostade ett par hundra :/.

Sen har jag sett att dem kommit ut att man kan gå och dansa zumba men det har inte blivit av tills nu då marine frågade om jag ville följa med :)

Så igår åkte vi dit.. Fy fan vilket tempo!! Jag har försökt kolla på youtube men hittar inte alls i det tempot vi dansade i! Och så mycket kroppskakningar man ska göra! shaka på överkroppen och sen shaka rumpan fast man står stil!. det kan ju inte jag! Men många av stegen var ganska likt line dance och det har jag ju dansat för för 9 år sen..  och det hjälpte lite- lite svårare var det för Marine :)..

Men jag tyckte det var skit kul- jag svettades, marine svettades- jag lovar alla svettades och man tar verkligen i  alla rörelser för att få ut så mycket som möjligt! Det var 60min fullt ös! Mellan varje dans ca 10 dansar så får man en drickapause på 30 sek sen fullt ös medvetslös igen!

Ni kan ju gissa om man har träningsvärk i dag- det känns underbart :)

 Så jag beställde nyss lite nya träningskläder :)

 

Det kostade 120 kr för ett pass.. på 60 min..
10 kort kostade 800 kr.. Det svider lite.. speciellt om jag ska köra 2 ggr i veckan in till malmö.. Så jag har mailat en tjej i ystad som jag hittade på internet som har zumba i skurup en gång i veckan och ystad 2 ggr veckan. Tänkte dra med monika på söndag i mamö och sedan gå i ystad! i ystad kostade det 100 kr per gång =(.. Jäkla pris med fy vad kul och jag vill ha fastare underkropp :)

Ni som är intresserade av zumba- kolla youtube!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0