Flygstolsplats bokad! Lite om vår resa!

Tänkte berätta lite om vår resa.
Jag och min mamma ska resa till Filippinerna den 10 April - 20 April.

Varför vi väljer just filippinerna är för att min mamma har en brevvän där nere som heter "Lo". Dem har varit brevväner i 30 år!

Att det är bara hon och jag som åker är för att ingen annan i vår familj var intresserad  :)

Det är i 10 dagar och att vara borta från min familj så länge kommer kännas konstigt och jag kommer sakna dem såklart men samtidigt har jag varit mammaledig+ arbetslös i 4,5 år! Det har varit underbart men nu är barnen så stora att dem vill hellre vara på dagis och leka med sina kompisar än att dras med mamma hela dagarna om vi inte hittar på något särkillt förstås. Men nu vill jag med kunna vara Diana och inte bara mamma, som jag annars är 24 timmar om dygnet...
Jag tar denna resa som en upplevelse att se fattigdomen, samtigit som en resa att bara få vara enbart Diana.
Jag tycker det ska bli skönt att få komma hemifrån- kanske jag är dum som säger så men det är så jag känner..

Iallafall så börjar resan den 10 april. vi tar flyget från kastrup.
Kastrup till amsterdam. Byte. Amsterdam -till manila i filippinerna.  Flygtur på 17 timmar. Sen hämtar Lo oss med sin chafför som hon fixat. Lo bor i Malalos City där vi kommer få bo hos henne!
Lo är fattig så eftersom vi får bo hos henne så kommer vi att bjuda på allt. från resor till maten.

Det är väldigt billigt i filippinerna så vi kommer känna oss rika hehe :)

Lite priser:
denna restaurangen finns nära henne.


 
en pizza size double kostar 254 PHP.

PHP / peso- deras valuta.. 254 php = 34 svenska kronor.




159 peso inklusive dricka - 22 svenska kronor.

Ett hotell som ligger nära Lo. 
Malalos Resort club royale.. Familjerum 4-6 pers 
Alla rum är luftkonditionerade.
En individ vilorum med badkar
TV ,Personliga kyl och garderob ingår i rummet.
Hotellet har 3 olika pooler.
Daytime (8:00 AM to 7:00 PM)   Php 1,300.00- 
175 svenska kr
Night Time (8:00 PM to 7:00 AM)   Php 1,500.00
202 svenska kr
(1) One day   Php 2,500.00
337 svenska kr





Finns säkert fler hotel men detta är det enda som finns på nätet.

Då var platsen på flygplanet bokad också! Platserna blev tillgängliga i helgen så mamma bokade dem platser hon tyckte var bäst.
 
 

Där på dem lila prickarna ska mamma och jag sitta.. ett flygplan som hade 62 sittrader! ;) 

ja nog om resan för idag :)


Kommentarer
sofie & liam

Vilken upplevelse det kommer bli. Förstår dig helt att du behöver komma iväg...Måste ladda batterierna ;)

2011-02-23 @ 18:16:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0