vi ar framme! Day 1

Hej mina lasare!

Vi ar framme! Allting gick jatte smidigt fran sverige till danmark. kastrup till Amsterdam.  Vi fick ga igenom kroppvisitering och vi fick stamlpar i vara passkort som vi hade hoppats pa.
Vi fickade pa kastrup och i amsterdam gick allting sa fort!
Allt vantande gick jatte bra och fort men tyvarr sa flyget till Manila var dar fel pa sa vi blev 2 timmar forsenade.
All heder till smabarnen som var med pa detta flyget- helt beundransvart att dem klarade det sa bra.. Ja mina barn var ju inte med sa jag pratar om andras barn :) Eftersom resan blev forsenad bjod dem pa kaka och dricka.
Flygvardinerna var jattetrevlig och vi blev servade otroligt mycket.
Det  var kakor, ofta kom dem med dricka, middag, mackor/ sandwish- ja jag vet inte allt dem gav oss.
Men att sitta 13.5 timmar pa samma flygplan var inte roligt for vara rumpor!! En flygtid pa totalt 15 timmar. Fy fan vad det varkte i vara rumpor. och sova pa flygplan- fy fan!! hittade ingen stallning alls for benen!
Nar vi landade i Manila slog varmen oss. Vet inte hur varmt det ar men tillrakligt for att folk som bor har gar med skydd for huvudet.  Nar vi hoppade av var vi 2 timmar borta och vi tankte att Loida hade sakert rest hem igen. Har i Manila for man inte ga in p[ flygplatsen om du inte har arande dar.
Sa vi kunde inte informera henne om att vi blev senade.
Men efter lite letande pa vart vi skulle ga hann sag vi en man och Joyce med en skyllt Kerstin pa som var upp och ner hehe. Han ledde oss till Loida och vi kande igen varandra direkt!
En bilresa genom Manila borjade och jag forstar verkligen inte att fler olycker hander oftare! SOM DEM KOR!!! Jag var radd ett par ganger men tankte att detta ar deras vardag- dem ar vana..
Killar sprang pa vagarna och tittade in i bilarna.. Det var ganska otackt. Hade man rutan nere kunde killarna hanga sig pa rutan for att fraga efter mat? pengar? Sag i en bil att en  man hangde sig pa fonstret och han fick en macka!
Jag gomde snabbt min kamera... Sag mammor som badade sina barn intill gatukanten med en vattenbalja- man sag manga fattiga..  Det var ganska hemskt att se- men for dem vet dem val inget annat?
Efter 2 timmar var vi nastan framme! Vi bjod pa mat vid Jollibee. For 6 personer betalade vi 81 svenska kronor. Mamma+ 2 chafforerna tog tog pasta bolognese, jag tog en makaronisoppa, joyse och loida tog nagot med ris + large drickor. Billigt!
Vi akte sedan hemat och fick betala 3500 perso.. ca 500 kr. det var dyrt men dem hade vantat pa oss sen kl 06 pa morgonen och vi kommer in vid 11! Framme vid 13.
Efter vi hade kommit hem och fixat allt sa akte vi trehjulling ner till nagon market dar vi handlade br;d, mjolk, massa godis, lite pasta, yougort ja ganska mycket handlade vi.. mitt gick pa 1350 perso - blir lite under 200 kr! Mycket for pengarna!!
Vi gick hem och har pa traderna finns det mango! Sa Loida bjod pa mango och Joyce blyghet borjade slappa :) Hon ar 10 ar gammal och borjar dras till mig, vilket ar kul! Kanns som man ar lite stora syster till henne hehe.
Sen gick vi och skulle hamta ut pengar. Inte det lattaste nar man inte laser helt ratt. Har i dessa bankomater stoppar du in dit kort. Far ut ditt kort. Klickar pa massa andra saker, skriver i hur mycket, vill du ha kvitto, och sist skriver du in din kod! Efter 3 forsak fattade jag! Sa jag kunde ta ut mina pengar.
Vi gick in pa 7 eleven ( som ocksa finns har :) och vi bjod pa icecream. Kopte 1 liter glass och den blev 48 svenska kronor. Sa mycket ar billigt har men visa saker ar detsamma som i sverige, tex som chockladmjolk och chips ar priset detsamma.
Mycket leksaker ar riktigt billigt men Loida sa- kop inte det har- finns billigare! Men mycket fina saker finns och till bra priser sa jag ska nog hitta nagot kul till mina alsklingar!
Det blev morkt efter vi handlat var glass sa da kom chafforen. Chafforen bort tillsammans med Loida och Joyce- det ar hans hus sa han ville inte vi skulle ga i morker sa han hamta upp oss.
Nu sitter Joyce och jag har pa internet cafe i hennes omrade.. Man kan faktiskt saga att hon bor i ett villa omrade. Visa hus ar jatte fina- visa andra ar fattigmanshus.
For att sitta pa internetcafe kostar det 30 peso for 2 timmar. = 4 svenska kronor :)
Om 15 har var tid gatt ut och vi ska hem till dem andre och ata glass och chips och dricka coca cola :)
Klockan ar nu 20.45 och det ar mandag kvall.
Bilderna kommer jag fa lagga upp nar jag kommer hem!
Far se vad som vi hittar pa i morgon!
Hejda fran den vite!


Kommentarer
Carina

gud va spännande ok inte kul me försening ... men va kul de väntade kunde ju ha åkt hem ..men de fick säkert reda på att de va försenat... spännande å läsa hur de e där nere

2011-04-11 @ 15:34:13
Syrran

Lite svårt att läsa din text men det går.. Ska bli kul att se bilder sen. Glöm inte att kolla upp hur varmt ni har det =)

2011-04-11 @ 16:03:28
URL: http://familjenrindfalk.blogg.se/
Eva

Kul med uppdatering gumman! Saknar dig! :P

2011-04-12 @ 11:18:01
URL: http://minioman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0