Dag 9

Hejsan folk!
idag ar det bara en slappe dag.. Vaskan ar packad och vi har varit och handlat.. Bara mamma och jag
...
Maste beratta en sak som hande igar kvall.. Mamma och jag gick sjalva och handlade. Det finns en supermarket som ligger ganska nara familjens hus. I den butiken finns valdit mycket. Klader, mat och leksaker.
En butik mamma och jag verkligen fastnat forr. Brevid affaren ligger mc donals.. Mamma och jag var hungriga och sa att vi kunde ata spagetti innan vi gick in i affaren...
Portionerna har ar valdigt sma sa vi tankte da tar vi dubbla portioner.  Vi bestallder 4 st portioner, alltsa 2 var..  Jag bestallde och servitrisen borjade att lagga fram var mat.. 2 spagetti och sen forberedde hon vara dricker. Men eftersom hon bara la fram tva stycken sa tog vi det som att hon inte forstod att vi ville ha 4 st sa vi sa- ta tva till... Vi betalade ytterliggare 80 p men nar vi fick var mat fick vi -  2 st dricker och SEX portioner mat.
Vi skammdes som fan och skrattade- vad tusan skulle vi gora haha. Vi sa vi ater ute sa ingen kunde se var mat.. Ja vi borjade ata men slutade med att vi hade 2 st hela portioner kvar. Vi skulle in i butiken och handla och tankte vad tusan gor vi med maten.. Vi kastar den inte nar det finns fattiga som garna vill ha maten... Vi gick utom omrader och hittade en kvinna med ett barn, dem salde lite godis pa ett valdigt litet bord. Jag gick fram och fragade damen om hon ville ha var mat och att vi hade bestallt for mycket mat. Hon sken upp som en sol och hennes man kom och tackade sa hemskt mycket. Det var roligt att se att nagon vissade gladje och dem sa ordet thanks!!
Iallafall idag har vi handlat igen pa supermarketen.. Vi alskar den supermarketen! Nar vi kom hem insag vi att vi maste ta en till shopping tur dar idag :) Detta ar ju var sista dagen har eftersom vi aker sa tidigt i morgon!
Och Neo fyller 2 ar idag sa nu vet jag vad jag ska kopa till honom dar :)
kl ar snart 16  har. Da blir solen lite skonare sen gar vi dit! Eftersom det ar sista dagen idag kopte vi en rulltarta att bjuda pa..
Bild kommer senare pa tartan- den var jatte fin! Eftersom det ar sista dagen sa ska vi alla ata ute idag.. Pa mc donals. Vi hade garna velat ata ute pa en fin restaurang men eftersom dem bor sa langt ifran allt far det duga!
3 cykeln ar valdigt popular har!  Ikvall tar vi den dit nar vi ska ata!  Jon vill helst inte att vi gar i morker!
Pa detta internetcafe ags av Marylen, en 29 arig tjej med 2 sma pojkar. hennes man har tyvarr inget jobb och hon berattade att hennes syster in law fatt hjalpa henne med att ha internet caffe. Hon ar som sagt 10 datorer, + 1 sjalv + tv med tvspel.. Eftersom hon ar en sadan glad tjej varje dag vi kommer och att hon till och med stanger dorrarna efter vi kommit in for att vi ska fa sitta i fred tyckte vi att hon var vard att fa en liten gava utav mamma och mig.. Vi gav henne 1000 peso vilket ar valdigt mycket har i filippinerna! Hon blev sa glad och kramade om oss och det ar nagot inte filippinerna gor- kramas!
Eftersom mamma och jag drar pa oss mycket uppmarksamhet sa har vi alltid en massa barn bakom oss inne pa internet cafet och det kan ibland bli lite storrigt, dem ar inte dar for att surfa utan for att titta vad vi svenskar gor..
Iallafall blev hon sa glad att hon ville ta ett foto pa oss och har nu serverat oss med iskall lask och nacho chips :) Sa visar hon sin tacksamhet mot oss :)
Ja vad har vi annars att beratta- myggorna alskar mina ben och jag har nu 15 st bett som kliar nagot vannsinigt!..
Ja idag har jag inte tagit nagra bilder direkt- tankte att nar jag kommer hem kommer jag lagga in valdigt manga nya bilder under varje inlagg-dag for dag- men jag hojtar till nar detta ar gjort sa kan ni lasa mina aldre inlagg igen fran resan i filippinerna!
Varje gang vi gar ut fran villa omradet gar vi forbi detta... 2 killar forsoker ordna upp sopphogen..  Soppbilen har gatt sonder om vi forstod det ratt sa darfor kastar alla sina sopor dar nu..
En gammal bild pa mamma som ar tagen dem forsta dagarna vi var har...  Jon sa att vi skulle smaka pa en coconut. Vi korde in till kanten och Jon sa att dem skulle ordna en sa att vi fick dricka.. Vi tyckte inte det smakade sa gott sa vi ville bara kopa den dem hade fatt skara i men Jon sa vi koper tva och vi sa nej vi vill bara ha en men da sa Jon till vi tar tva.. Vi gillar inte nar han gor sa.. Det ar vi som far betala och da tycker jag att det ar vi som ska bestamma hur manga vi vill betala for..
Det har hant oss nu ett antal ganger att vi sager att vi ska gora nagot med Loida och Joyce och sen far vi reda pa i sista minuten att vi ska betala for ytterliggare 2 pers. Dem fragar aldrig om dem far folja med- allting tas for givet.. Ogilla..
Bloggen uppdateras inte i morgon eftersom vi flyger  onsdag 10:55 filipinsk tid = 24.00 ( tolv pa natten fran tis till ons. svensk tid och landar i Danmark kl 22.30 pa onsdag kvall!

Tack for att ni foljt bloggen fran filippinerna och att ni kommenterat- varit jatte roligt att lasa :)


Kommentarer
Eva

Du som skall ha tack som uddaterar så bra, älskade vän! <3

2011-04-19 @ 11:06:32
URL: http://minioman.blogg.se/
Kim B

Hej Diana!

Har precis läst om din resa och hoppas du haft det skönt :) Verkar ha varit både bra & dåligt.... Borta bra men alltid bäst hemma eller hur haha :P

Kram & välkommen hem!

2011-04-20 @ 14:43:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0