Dag 6 och 7. Inget roligt alls...

Igar som ni kanske markte kom det inga bilder.   Vi skulle ta bussen till Loidas syster. Men pa kvallen sa Jon att vi kunde ta hans 3cykel och det tjanade vi pengar pa och delst tog det inga lang tid som bussen skulle gora..
Vi packade varan vaska och akte. Vi skullle sova dar men egentligen ville inte mamma och jag det men vi marke pa Loida att hon ville helst vi skulle stanna dar fran fre - son. Vi akte iallafall och nar vi kom fram bodde hon i ett ett litet hus som var under renovering.. Dem hade kopt en tomt som dem skulle bygga ett nytt hus pa.. Men deras slakting bodde i huset intill och det var dar vi tillbringade tiden och skulle sova..
Det var ett lyxigt hus. Utsidan var det inte sa lyxigt men insidan var..  Tyvarr inga bilder innan men dem hade iallafall riktig kok och badrum samt marmor golc och riktiga vaggar.
Nar vi kom dit var ju aven Loidas 2 andra barn..
Stammningen dar borjade redan jatte daligt. Systern till Loida kunde inte engelska och barnen som ar fran 27 - 16 ar var blyga och sa ett ett knyst.
Dem grillade men mamma och jag avstod deras mat.
Dock smackade vi pa dem bla baren. Det var filipinska grapes, valdigt torrt i munnen blev det :)
Vi gick for att se bergen och da kom alla barnen med oss. Det var den enda gangen vi var samlade tillsammans.. Sen forsvann alla pa sitt hall och kvar blev mamma och jag sittades pa varandan... Dar satt hon och jag ensamma medans alla andra vart pa olika hall. Ibland kunde nagon komma och prata men forsvann efter 10 min. Mamma och jag satt i flera timmar helt ensamma vi  blev sa besvikna... 
Hon till hoger ar Lolita- Loidas syster! Hon kunde inte mycket engelska men var en riktigt frack dam :)
Eftersom golvet var kallt var det skont att ligga pa det. Eftersom vi var sa nara bergen var vi langt uppe och dar var det varmare! Vi bara svettades...  Ja vi lag pa golvet - mamma och jag och pratade.. Katten var hungrig och at vara chips :)
pa kvallen bestamdes att vi skulle aka till en sjo och bada lite och titta pa naturen innan vi sedan skulle aka hem.. Vi skulle aka med trecyklen dit och sedan direkt hem igen.
Nar morgonen kom vackte dem oss redan 06. Vi forstod inte varfor sa tidigt men eftersom mamma och jag inte gillade det stallet tankte vi att da kom vi snabbare hem.
Pa morgnonen sa vi - da aker vi nu men planerna hade gjorts  om dar mamma och jag sov!
En annan syster kom... Dem agde en Jeepney som skulle komma och hamta oss. Dem skulle folja med till sjon.
Nar vi kort en lang bit stannade vi till for att dem skullle handla.. Da fragade mamma - ar det langt kvar till sjon.. Nej vi ska inte till sjon- vi ska hem till systern som bor pa en bondgard. JAHA????  Detta var inget vi visste om..
Jag sa till mamma- det forvanar oss inte om vi maste betala nagot for detta..
Vi akte dit och det var det trakigaste vi varit med om pa hela resan... Vi satt ensamma dar med! OCh fick bara lata tiden fordriva..
1 timme innan hemgang plockade systern fram saxar och borjade klippa..  jag behovde klippa mina toppar och fragade hur mycket hon tog nar hon har kunder.. 100 p = 16 kr.
efterat hon klippt 3 st fragade hon om vi behovde klippas! Jag hoppa fram i stolen :)
Bjuder pa lite bilder har nu!
Chattar med min pappa pa facebook nu sa jag har bara kort inlagg idag!
en dod orm som Jon hittade.
har ar fran den siste systern.
hos den sista familen vi var hos..

Min pappa fyller 50 ar i sep och skickade just en bekreftelse.... Han har bokat en resa for oss alla i familjen med respektive och barnbarn sa den 8 sep lyfter vi :) Hur underbart ar inte det :)

Tiden ute! I morgon ska vi krama delfinerna :) Nagot mamma och jag ser framemot da vi alskar delfiner! Det ligger i subic bay!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0