Underbara fredag!

Underbara fredag idag.. Ja den blir speciell eftersom syrran och mange kommer hit på middag ikväll!
Det blir taco- har ni andra också brist på förslag vad ni ska äta om dagarna??

Ja det blir taco iallfall, hade det mest hemma så det var skönt- behöver man inte handla så mycket senare. Ogilllar att åka och handla med båda barnen. Det är tufft. undrar om inte denna åldern är jobbigast att ha barnen så tätt när dem är 4 och två år. 

Hampus kan prata, leka med sina bilar själv, bygger sina kojor och sina tåg/bilbannor.
Nathalie pratar men man förstår bara visa ord. Hon leker / förstör endast hela tiden.  Hon tycker väl hon leker men hon går i allt hampus har byggt upp ¨så han blir arg på henne och hon skrattar eller skriker tillbaka.

Ligger han och leker på golvet tycker hon det är roligt att lägga sig på honom tex :) Det händer , men inte jätte ofta att dem leker fint tillsammans- hon är mest den där jobbiga lillasystern som förstör det man byggt upp. Då blir han arg och slår henne.. Ja de blir massa tjat på dem hela tiden tycker jag det känns som.

Nathalie- lek med något annat, nathalie- förstör inte hampus bilbanna. Hampus slå inte på nathalie. Hampus hit och nathalie dit...

Jag hoppas det blir bättre när dem börjar leka med olika saker, var för sig.  Dem får gärna leka tillsammans men jag ogillar allt bråk.. Det tar på krafterna att hela tiden höra bråk och att sedan måste förklara för dem vad som är rätt och fel..
Jag hittade in på en blogg igår.. Mirka? 10 barns mamman,  herregud. Visst tycker jag det är för många barn, men det är deras val ju och jag kan bara avguda dem att dem orkar! herregud- ibland står jag knappt ut med två barn haha :)

Och att barnen är så livliga är mitt fel! Jag aktiverar inte så som jag borde.. Men jag är helt okunnig när det gäller att HITTA på saker med barnen. Vad kan EN MAMMA hitta på med sina TVÅ BARN för att dem ska få röra på sig? Hitta kreativa saker att göra?? Jag kan bara komma på- gå i skogen. Där dem kan bråka, skrika hur högt dem vill :) och inga farliga saker så dem kan springa åt vilka håll dem vill- nästan!
jag brukar baka med dem- båda vill stå på samma stol att den ena trillar ner, när jag vänder ryggen till står det ena barnet med saltet i degskålen.  Eller så lagar hampus och jag mat- så vill nathalie vara med- då går det åt skogen.

Eller ja vi åkte tillbokskogen för ett tag sen.. Hampus vägrade gå! var ju jätte roligt....

Ja har ni några bra tips får ni gärna komma med dem! Jag vill ju bli en bättre mamma på det området!

Ja och just låste jag toalettdörren.. Varje gång jag vänder ryggen till står dem båda på toaletten med krannen på fullt ös och skvätter vatten med glas och andra saker... Jag önskar så vi hade ett badkar!

Ja nu sitter jag i storarummet och skriver- barnen lekte precis här sen försvann en ut i köket, 2 sekunder senare flög nästa unge ut och nu hör jag dem hitta på hys!..
 vänta--- ska se vad för hys som pågår......

hinner inte  upp fören hamp kommer med papper och penna.. pennan är bakom örat. kul då har dem alltså hämtat stol och klättrar upp och hämtat det!
Ja så spenderar vi dagarna. Jag städar, städar och städar. fixar frukost, städar, fixar lunch , städar. fixar annan mat, städar... Städar kan innebära allt från små plock, tömma diskmaskin, fylla diskmaskin, tvättar. torkar nog bordet 6 ggr om dagen.

Ja jag städade snabbt för att sedan bege oss till Sara, Benji och Amanda i höör men saras mormor behövde hennes hjälp! Sara, Hoppas det löste sig och att din mormor blir bättre!! Tänker på dig!

Annars får vi snart köra och handla- just för att hålla oss borta från huset som jag just städat :)

Ja jag kan konstentera att jag har nog dem två barn i världen som kan hitta på mest bus och hys men jag älskar också dem två mest i hela världen! Dem kan vara helt helt underbara också :)

Nu frågade jag hampus om han kunde städa alla dvd:na han lagt ut på golvet ( en bilbanna) så han staplade alla i ett högt torn sen frågade han nathalie om hjälp så båda lyfte dvdtornet men så klart trillade allt och dem sa --- åååhhhh nneeeejjjj båda två i en kör :)

Tyvärr har jag inga bilder på denna datorn.. men lovar att ta lite bilder ikväll!

Sen om någon orkade läsa hela detta inlägg-
jag håller alla mina tumar och tår att jag snart blir moster :)

Min syster och hennes kille har just startat sin behandling och 8 ägg hade kommit så dem ska plockas ut på måndag  :) Ja jag pratar om IVF! Provrörsbefruktning..
Jag bara längtar! Jag kommer / SKA BLI världens bästa moster!!!!




Kommentarer
Sara

Ja Diana du kommer med största säkerhet bli världens bästa moster :) Åh vad spännande och vad bra att det blev 8 ägg :)

Benji pratade hela eftermiddagen om er sen, vi får ta och träffas snart igen, skulle vara kul om det blir nästa vecka kanske :)

Det blev tyvärr ingen tid för mormor idsg, jag hoppas hon får hjälp snart men tack vännen!



Ha en trevlig kväll! Kramar från oss

nyfiken läsare

(JObbat på förskola i flera år).

Tänk dig hur upplägget är på barnens dagis, struktur och rutiner! Försök få in det hemma också.

Att ha pysselstunder, frukstund, utelek osv.

Det är höst nu och det finns massa fint att samla i naturen som man sedan kan gå hem och klistra på papper och sätta upp på väggen som dekoration. Snart är det jul och julpyssel finns det oändligt av, kolla google =)

Att lägga pussel och spela spel är också kul! Varför inte ha sångstund med dem också!

Baka är lättast med lydiga barn ;-) eller ett i taget! Men kämpa på, dem tycker säkert det är jätteroligt!

Måla med vattenfärger, gör egen lera osv...



Hoppas du får bli moster snart då!

2010-11-13 @ 11:37:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0