flyga till himmelen.

Falsterbo Kyrka


Igår var vi som sagt hos Linus.
Linus är/var Pontus kompis som dog i en onödig olycka i maj 2006.
Pontus var en av dem som bar kistan vilket jag inte kan sätta mig in i hur svårt det måste ha varigt.
Jag har ingen nära vän som har gått bort ,  igår när vi var vid hans plats kom jag på att tänka på känslorna när man mister en vän- en vän som går bort. Speciellt så ung som Linus var. Han skulle bli 22 år.
Hela livet framför sig.
 På årsdagen träffades vi alla... Hampus var med.. Då var han 6 månader och Linus mamma tände ett ljus för Hampus, då kom tanken- ifall jag skulle  mista mitt barn- det måste vara det hemskaste man kan vara med om.. Att det enns får existera att enns barn tas ifrån en på det sättet. det borde inte få existera i livet att sitt barn dör innan man själv försvinner. Det borde inte finnas- vara omöjligt!!


Sitter och kramar om nathalie nu, hon ler till mig och ger mig en kram- jag är så överlycklig över mina barn- dem är fan det underbaraste som finns! :)


Pontus och Linus seglade ihop.
Idag finns det en sjöräddningsbåt som är döpt efter Linus.
Den finns nere i skanör.
Denna båt ni ser på bild heter: 

Rescuerunner Linus Bergström



Hampus har även sitt tredje namn efter denna unga killen- med såklart Linus föräldrars godkännande.


Nog om det: Nu ska här städas för snart kommer Ida och Melvin :)



Kommentarer
sofie - mamma till underbara Liam

Fint at ni fortfarande åker dit! Ja våra barn är det bästa & finaste som finns!! <3

2010-03-25 @ 21:19:31
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/
Marih

Tusen tack för den roliga dagen på Vizz Kidz :o)

2010-03-30 @ 17:21:41
URL: http://familiaberglund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0