Min kamerautrustning!

Mitt intresse för foto började då jag blev gravid vintern 2006.
Då inköptes en helt vanlig digital kamera.

När sonen blev 1 år ville jag ha en kamera som man kunde fota "snabbt" med. 
Blev trött på allt väntande mellan bildtagningarna.

Vintern 2007 mot 2008 inskaffades den första systemkameran.
Canon eos 400d. En mycket bra kamera!
Två objektiv inköptes. ( minns inte vad dem hette, men det var ganska billiga objektiv som sedan byttes ut)
Jag fotade enbart på Auto.

Lärde mig då också att det var inte kameran som gjorde kvaliten på bilderna, det var objektivet!
Kamera huset är bara en bråkdel av vad som krävs för en bra bild!.

Våren 2008 inköptes ett Sigma 17-70 mm.

 
Pris ca 3000 kr och jag har varit 100 % nöjd!
Riktigt bra objektiv till allt möjligt. Portträtt, natur, macro! Allt!
( Tyvärr gick mitt objektiv i sönder så det ska inhandlas nytt där plånboken har 3000 kr över..)




I augusti fick jag min födelsedags present. Ett Sigma 70-300mm.
Runt 2000 kr.

Inget jag rekommenderar direkt. Det bara ligger i väskan och tar massa plats.
Det är macro i det och tar fina macro bilder men man måste vara stadig på handen.





Sen sommaren 2008 köptes Canon Eos 450d.
Det är den kameran jag använder mig av nu!
Kanon bra kamera och det finns inget jag inte gillar med den!




Eftersom mitt 17-70mm gick sönder,
direkt intill julen skaffades ett kitobjektiv 18-55mm, billigt på tradera.
Runt 400 kr.


Ett ganska plastigt objektiv kan jag tycka. Inte det bästa men ett bra första objektiv!.


 
Sedan fick jag höra att Canon 50 mm var billigt och bra!
 Ett sådan inskaffades Julen 2009 och jag är HELNÖJD!
Det har blivit mitt favorit objektiv eftersom jag älskar att fota porträtt!
pris ca 1200 kr.




Andra tillbehör som jag har:  rengörningssaker


 Lotus kameraväska. Pris ca 800 kr.



Hama star 61. 199-299 kr.
 Billigt. men klent stativ, men till dem få gånger jag använder stativ funkar detta bra!




Ett annat stativ som heller inte används speciellt mycket. Vridbart. kan hängas och ställas.
Köpte det förra sommaren så får se om jag har mer nytta av det denna sommaren som kommer. Priset minns jag inte!
Har även en trådelös fjärrkontroll.. pris 149 kr.



close up filter. +1 +2 +4 +10





 INKÖPSLISTAN!



  reflexskärmar!.


 



ETT FILTER ALLA BORDE HA!! Ska inköpas till mitt nya objektiv!


Så nu vet ni vad jag fotar med och vad jag vill ha ytterliggare i min utrustningssamling :)



Kommentarer
Penny ♥

Nice, vilket 50mm är det ??

50mm f/1.8 elr f/1.4 ?? ;) haha xD

sv. alltså, jag har camera-raw. Så behöver inget program, det är bara det att jag inte kan lägga över bilderna ..

2010-01-25 @ 20:53:29
URL: http://pennyz.blogg.se/
sofie - mamma till underbara Liam

vart har du gjort av den kameran som du hade innan då?

2010-01-26 @ 09:18:56
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0