Helgen

Nu är jag ganska trött på all snö på våra vägar. Jag har inte haft mitt körkort så länge så jag har inte känt på riktigt ordentligt hur det är att köra i dåligt snöväder.. Därför håller jag mig inne fast jag så gärna vill komma hemifrån. Har inte gjort något kul på jätte länge. Har heller inte kunnat bjuda hem någon pågrund av snön :( Så i fredags satt vi själv, älskling halvsov, nathalie somnade tidigt i sin säng. Beundrar henne så att hon somnar så fint i sin säng. Den första nattningen jag gjorde blev inte lyckad. Jag la mig brevid henne, läste bok och sedan väntade jag på att hon skulle somna. Hon var riktigt trött och somnade direkt men natt nr 2 väntade jag 1timme och då hade hon inte somnat så att jag testade att gå ut men då blev det skrik. Någon dag senare bestämde jag för att inte ändra på Godnatt rutinerna utan göra likadant som jag gjorde när hon låg i spjällsängen, förutom att jag nu läste saga. Så nu gör vi som vi alltid gjort, hon får sin välling/mjölk , vi läser en saga, säger Godnatt, puss och kram- älskar dig och bäddar ner henne, släcker lampan och går ut och det funkade direkt efter en dag! Den dagen mellan jag väntade i hennes säng tills hon skulle somna och sova själv- den enda natten vissade hon att - va ska jag sova själv tog bara en natt att vända om och det är jag himla glad för- även om det tog en timme för henne att förstå att det hjälpte inte att gå ut från rummet och gråta, att sova själv har hon alltid gjort och så skulle detförbli även om man fick stor säng :). Ett litet tack till Eva som gjorde mig lite starkare att inte vika mig :) även om det nu gick bättre än förväntat , trodde det skulle ta fler dagar och timmar :). I lördags skulle vi börja på med vår toalett . Några golvplattor var spruckna och vi tänkte bytta golvet och sätta in en duschkabin för det ha bättre för golv mm. Men när Pontus skulle ta upp plattorna följde skyddet med upp och allt förbannades till en mindre mardröm. Hela golvet är ruttet och mögel! Hela badrummet är dåligt byggt att vi måste riva hela badrummet . Det är jätte trist eftersom toaletten var så fin annars! Och detta badrum får vi antagligen betala själva. Vi besiktade inte detta huset då vi flyttade in eftersom min pappa är duktig på allt sådant, vi såg sprickorna redan då och det är det vi skulle fixa nu. Men som sagt- skadorna är tusen gånger värre nu :(. Och min sambo- stackars honom som får ta av sina sparade pengar som skulle gå till vår Disney resa till Paris nästa år :( + att han fick sälja sin " hobbybil". Vi funderar även på att sälja vår bärbara dator nu när vi tagit in min dator i huset. Usch massa utgifter nu var inte alls vad vi behövde!!! Sedan körde Pontus och hämtade Jonas och vi tillbringad kvällen med gotte och film! Idag söndag , har vi inte gjort något speciellt - ja jag har inte gjort ett jäkla vettigt skit på hela helgen! Skit tråkigt! Ja nu sitter jag i soffan , barnen tittar på tv brevid! Vad veckan bjuder på får vi se! En fotografering på tisdag iallafall! Avslutar här! God kväll! Ps vad tycker ni om årets julkalender?? Jag tycker faktiskt den är bra jämför med flera år tillbaka!! Men min favorit var ändå mysteriet på greveholm eller vad den hette :)


Kommentarer
Eva med Neo

det är bra älskling <3

2010-12-05 @ 23:25:15
URL: http://underbaraneo.blogg.se/
Ida o Melvin

Usch inte kul med sånt, vi måste oxå göra om vårt badrum, ska göras till våren, bara utgifter!! Mans kulle vatt liten o varit utan alla dessa problem!=)

2010-12-06 @ 12:54:29
URL: http://idachristensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0