Min prinsessa fick tillbaka sin trygghet.

Igår när jag skulle lägga nathalie kände jag på mig att det inte skulle gå så bra. Och jag hade redan i tankarna att byta tillbaka till spjällsäng redan första natten då hon skrek men ville testa en gång till..
Så igår när hon badat så la jag henne och när hon hade druckit sin välling- gråt.

Jag satt utanför sovrummet och hörde hur hon försökte komma ut genom den stängda dörren. Så jag sa till Pontus- sängen åker upp igen så testar vi och ser om hon bara är inne i en trots eller det är sängen som är fel.. In i gadroben och byggde upp spjällsängen igen, när jag skulle dra in sängen på hennes rum fick hon syn på den och sken upp sol en sol och peckade på sängen.

Bäddade fint och la henne där och hon la sig på magen och kramade om kudden och var glad :).
Klart hon då ska ha sin spjällsäng kvar- gogglade på familjliv.se och det var många som var 2 år när dem byttade säng så hon får ha sin säng så länge hon vill..

Så hon somnade på studs och sen när jag skulle gå in och titta till  henne hade hon spytt över hela sin kudde och sov i det =( stackarn... hon hade inte skrikit eller att vi hört när hon kräkt =(. så upp och fixa alllt och sen somnade hon återigen i sin älskade säng..

Idag /kväll kommer min syster hit, barnens moster och ska vara här ett par dagar :) Hon är sjukskriven. Tänkte lämna Hampus och Nathalie på dagis i morgon.. Dem behöver träffa sina kompisar nu efter varit hemma i 5 dagar.

Tänkte boka en tid till frisören nästa vecka- jag behöver klippa rätt mitt hår och sen tänkte jag färga det. Vill inte ha svart hår längre men det finns ingen utväg till annan färg. Då måste jag vänta tills all färg växt ut och det pallar jag inte.. :)

Min vän ringde i morse, dem hade varit på ultraljudet och bebis mådde bra :) Nu vet jag  vilken färg jag ska fynda i också ;).

två bilder från i måndags från trädgården.





Kommentarer
Marih

Ny bloggadress from idag! Kommer succesivt sluta med den nuvarandra. Maila mig för att få den nya adressen!

2010-04-14 @ 13:01:23
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
EMMA - FOTO

sv; tack så mkt söta du =)

2010-04-14 @ 22:46:36
URL: http://inhatewetrust.blogg.se/
sofie - mamma till underbara Liam

Liam var två när vi bytte ut hans spälsäng, det är så olika. =)

2010-04-15 @ 19:40:59
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0