skogen och brevlåda!

Sitter här och ska skriva blogg men Eva bara stör mig..  ;) Hon kan inte få nog av mig :) !
*  Ska blockera henne på msn!. *
Skoja bara Ulla!.  Evas andra namn- ni som inte visste det! Säg inte emot eva! Detta har jag bestämt!. Så så är det! Eva Ulla Doris Öman!.

Skulle lägga ut mina fina bilder som togs när familjen var ute i skogen, dem var jätte fina i displayen men denna monitorn vi har är ca 35 000 år gammal sån där stor och klumpig sak så bilderna blir inte så bra när man ser dem i denna datamoniter så det är svårt att veta vilka jag ska lägga ut så därför hoppar jag över det!.
Igår åkte vi till Eva & Neo.. Åt frukost, handlade, var på lekplatsen och sådant. Kasade på hennes toalett golv så man höllt slå ihjäl sig.. Ja en helt vanlig dag oss familjen Öman/sjöstedt.. Och Eva och jag kan ha heta olika meningar om saker och ting :)  Vi diskuterade om man ska ha åkpåse + overall för barnet eller vad man ska ha. Men vi kom fram till att det beror nog på barnets ålder. Denna gång hade vi lika meningar så idag blev det igår blev det ingen catfight :)
Som tex Neo - till jul , det börjar redan bli kyligt som fan i Höör,  snön fanns hos mina föräldrar i mars förra året. så då kan man räckna kylan från okt - mars.  Då är Neo runt  7- 11 månader,  och kommer sitta i vagnen för han kan inte gå då..  Han har en kanon åkpåse som är varm! Så det kommer att räcka med en vinterjacka + åkpåse beslöt Eva sig förr.
Nathalie kommer vara 1 år - 1 år+ 4 månader, kommer att gå men när Hampe var i den åldern så hade jag honom alltid i vagnen om man är ute och for..  Det är mer när man är hemma eller åker pulka då overallen åker på.. Tycker inte om snöiga, blaskiga skor i åkpåse. På Hampus hade jag overall men jag tror inte det behövs på Nathalie faktiskt..   Hon kommer sitta i åkpåsen med vinterjacka och mössa och är det extra kallt kommer jag ta på henne flecebyxor utan på dem vanliga byxorna!.  Så är det lättare att ta av bara jackan eller bara käppa upp den då man åker tåg och är inne i affärer., svårare med en overall.vet man att man ska vara ute en hel dag mitt i vintern, då kanske man kan ta på overallen men jag brukar inte vara ute hela dagar mitt i vintern :) . När hampus var två år satt han alltid i åkpåsen utan termobyxor elller overall, han hade endast vinterjacka + varm åkpåse så det ska väl gå fint till Nathalie med:)   Nu blev det en massa tankar här :)
men avslutar med att Eva och jag bestämde att overall är inget måste- det står mycket i mammatidningar att man oftast klär barnen alldedes för mycket!.
Och i för sig så går vi vuxna men vi har oftast inte termobyxor på oss :)  och då sitter ändå barnen i en åkpåse..
Så det ska nog bli bra :) Gick precis in och bokade en vinter jacka till nathalie på HM!.  I stor stolekek så hon kan ha en varmare tjockare tröja under om det ska behövas.
Sen har jag en vår/höstmössa till nathalie men hon är en mästare på att dra av den så en ny fick inskaffas. MED SNÖRE.   hon har redan en till kalla vintern men tyckte den kändes för varm så ett mellanting blir bra!.

sen kammade jag hem denna för 40 kr! finns på rean på Hm ni som tycker den är fin!

Sen beställde jag denna åkpåse! ja det blev den till sist :). Av olika saker..  Men det blir nog skit bra!  Åkpåsar för kids som vill glida med stil. Bekvämt nedbäddad i Elodie Details lyxåk är du garanterat cool och varm på samma gång. jo men det är ju något för Nathalie!. :)
Så då inväntas mycket från herr brevlåda!!
Jacka
Åkpåse
Min nya mobil
och Dvd filmer jag beställt! :)



Kommentarer
Eva och Neo

hahaha, din tokfis, synd att det blev catfight.. ;D

2009-10-01 @ 11:13:14
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Nyfiken läsare

Woo du valde den åkpåse jag röstade på =) Fin jacka till lillan!

2009-10-01 @ 13:58:48
Malin och lilla Oliver

Tack för tipset =)

Har för mig att vår bvc sköterska sa det också om havregrynsgröten =)

2009-10-01 @ 14:35:01
URL: http://malinannajosefine.blogg.se/
Eva & Neo

ja lite så där pnuttfnutti får man va ibland =)

2009-10-02 @ 12:56:05
URL: http://underbaravitre.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0