Om fotograferingen.

Jätte kul att få se så många svar angående barnmodell!!  :)..
Lite svar på frågor!

VEM:

Jag fotar inte vem som helst! Eftersom jag har två barn och är mammaledig så måste dem få följa med, går inte detta för dig- då får det bli på en söndag i mån av tid..  Annars fotar jag dagtid och efter en bestämd dag.
Kvällar är jätte svårt eftersom jag fotar manuellt och måste använda mig av dagsljuset.
Jag fotar barnen precis som jag gör med vänners barn,
fotar när jag tycker att det skulle blivit ett bra foto, när barnen leker eller ligger på golvet.
Lättast är när dem sitter men det är alltså inget måste!
Ligger bebisen kan man få en fin "mamma och bebis bild" eller närbildsfoto på bebisen.
Så det bästa är om man umgås lite, leker på barnets rum eller vad det nu är. i en park är kanske. 

Dessa barn jag har fotograferat innan har ju känt mig så det underlättar ifall barnet känner sig bekväm med att jag är där. Kanske att jag leker och busar med barnet innan jag tar fram stora stygga kameran :).  *hihi*  
Så känner jag även med dig/mamman" att går vi bra överens så känner jag mig också trygg- känner sig alla trygga är det ju så mycket enklare och roligare!
Det är liksom inte som på en studio- in med barnet -
pippa med en anka klick klick klick klick så nu är ni färdiga - ge mig pengar tack och hej!
Jag lämnar inte barnet utan att ha fått  en bra bild.

Olika bilder.


bild 1 tagen av nathalie då hon leker.
bild 2 hampus - jag frågar han om han kan stå med armarna upp- större barn är lättare på så sätt för vill man ha en speciell bild kan man fråga barnet.  ( krama mamma- ge henne en munpuss eller vad som!.  svårare med bebisar då får man ta allt efter barnet. den kanske sover eller är grinig. då får man vänta på att den ska bli glad :)
har ni önskemål får man gärna komma med dem eftersom jag har lite dålig fantasi :)
bild nr 3 taget på eva, vi sitter och fikar och sen tar hon bara upp neo och jag var snabb med kameran.
Jag kan INTE garantera att bilderna blir bra, allt beror på hur barnet vill sammarbeta och dagsljuset!.

Pris:
Det är gratis för mina standardsbloggläsare :)
Eftersom jag inte kan garantera att bilderna blir bra- jag kanske tycker dem är bra men inte du- därför är det gratis! Jag fotograferar för jag tycker det är skit kul!. Kanske när jag fått JÄTTE mycker erfarenet kanske jag börjar ta betalt men just nu vill jag bara ha fler barn att fotografera än Neo som är min fotomodell- inte för att jag har tröttnat på honom ;) men jag vill ha fler bara!. Ja jag har ju även mina barn :). Men det blir ganska enformigt!
När fotograferingen är klar åker jag hem och kollar bilderna
och sen någon dag senare får ni cdskiva med bilderna på!.
Jag skrev mina standardbloggläsare så känns det som man redan har fått en kontakt med dem, känner dem lite och vet vem dem är så därför känns det skönast att fotografera deras barn än en helt främmande människa.
Så läser någon detta inlägg och inte känner mig eller jag dig så är jag tyvärr inte intresserad!.
Det var nog allt!.
:)
www.fotografdiana.dinstudio.se
Sidan ska vara uppe alldedes snart- hoppas jag!.
fotografdiana.dinstudio.se ifall folk vill titta lite..
jag har inte lagt upp alla bilder för det tar en himla tid och lägga upp bilderna där! Så jag får ta lite då och då.


Kommentarer
sofie & liam

Så roligt/snällt att du valt att göra det =)

Bara pricken över i:et så vi kan träffas på riktigt efter så långt tid man man "hållt koll" på varann på nätet ;)

2009-10-20 @ 10:36:59
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/
sofie & liam

Jag ska kolla upp hur jag jobbar nästa vecka. =) =) =) Så hör jag av mig =)

2009-10-20 @ 11:29:06
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/
sofie & liam

Ja dom flesta har väl någon sån period någon gång. Men det är jätte jobbigt. Han är ju bara så med mig inte med sin pappa. Kanske är jag för snäll?! :S Vet inte, jobbigt är det i alla fall. Jag får så dåligt samvete när jag blir arg på honom. :(

2009-10-20 @ 11:53:24
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/
Marih

Så himla intressant det lät med lite fotografering. Jag är super intresserad av att få Amanda fotad nu när hon kan sitta själv.Är du intresserad av att fota lilla Amanda? Du kan väl höra av dig. Ni är välkomna hem til mig hela familjen. För övrigt så tänkte jag dra ihop en mamma-träff..Kommer mer info i min blogg..



Haen bra dag!!

2009-10-20 @ 12:47:17
URL: http://familaiberglund.blogg.se/
Denise

Har du lust att fota Tilde? Du kan till och med få en liten slant för besväret=)

2009-10-20 @ 12:50:22
URL: http://snisen.blogg.se/
therese

jag läser din blogg alltid men vi känner inte varandra,så det var synd att du inte vill fotografera då ;) sköt om er

2009-10-20 @ 19:21:46
URL: http://holmstrom86.blogg.se/
Denise

Vad gullig du är!=) Vi bor i Arlöv:)

2009-10-20 @ 21:54:48
URL: http://snisen.blogg.se/
Malin & Tuva ♥

Jessica nämnde något om nån träff?! när var hur =)

2009-10-20 @ 22:16:26
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Denise

Ja jag bor nära Burlövs center. Arlöv och Burlöv är samma sak. Bara att jag kommer och möter dig vid tåget.

2009-10-20 @ 22:18:54
URL: http://snisen.blogg.se/
Malin & Tuva ♥

Aha oki. bara man får datum och så i god tid. så man kan ha de planerat.=)

2009-10-20 @ 23:08:54
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0