Snart jul

Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Jadå , om jag hade slutat innan klockan två!

Bakar du något till jul? isåfall vad?
Lussekatter och pepparkakor.

Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?
Med!

Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?
Är inte så glad för godis..

Knäck eller ischoklad?
Tycker inte om något av det.

Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?
Den är röd med mossa och svampar i.

Fönsterprydnad , stjärna eller elljusstake?
ljusstake, eftersom jag inte äger någon stjärna =(

Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?
Få med posten!! så skicka inga mail tack :)

Vilka färger har ni till jul? Klassiskt röd/grön/vit? Guld/isblå?…eller vad?
Rött! Lite guld!.


När julpyntar du hemma?
På första advent som brukar vara i slutet av november!

Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?
Har firat julen i nya hem så nej :) 

Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
belysning, kulorna och stjärnan så klart :) och glittert! Ingen riktigt julagran utan det!.

Har du ett färgtema i granen?
Röda kulor.

Levande gran eller plastgran?
LEVANDE :)

Hur ser din julfrukost ut?
Inget speciellt med den förutom vårtbrödet!.

Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv.?
nej inte någon speciel aktivitet.. Mer än att titta på julfilmer på tv innan kalle!.


Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Köpeglögg.

Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
Vet inte vad den heter- min pappa köper den.

Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?
Russin.

Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
Clementiner

Vilken är din favoritjulskiva?
Har ingen =/

Vilken är din favoritjullåt?
Låt  mig få tända ett ljus- den första som dök upp i huvudet =)

Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?
Köttbullarna :)

Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?
Köttbullarna är det enda :)

Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
med russin

Risgrynsgröt eller Ris à la malta?
Ris á la malta men gillar inget av det.

Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
dopp i grytan?? va?

Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
JULMUST

Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?
köttbullarna men det är hemligt ;)

Tittar du varje år på Kalle´s julafton?
Absolut!. tradition ju!.

Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalle´s julafton?
Musses jul.

Har du sett Karl-Bertil Jonsson´s jul?
vet jag inte vad det är.

Har ni tomte hemma?
Ja om vi firar hos mina föräldrar är där tomte! Detta året ska vi hyra in en tomte för tomte är ett måste när man har barn!.

Köper du julklappar till många?
Till den familj/släkt jag umgås med.

Tycker du att det skall vara julklappar till alla eller bara barnen?
Alla ska få julklappar på julafton!.

Tycker du att julklapparna skall vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Helst gör jag det själv, men jag tackar inte nej om dem erbjuder sig :).

Enfärgat julklappspapper?
nej julmönstrigt!. gärna med tomtar på!.

Roligast att få i sin julklapp?
Sådant man har behövt länge eller sådant man varit för snål för att köpa själv! =)

Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?

Jag har redan det jag vill ha ;) men en tv i sovrummet hade inte varit fel ;) .




Kommentarer
Jessica♥Mamma till Leia

Roligt att du svara...:_) kul att läsa andras oxå..KRam

2009-11-25 @ 23:04:55
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Jessica♥Mamma till Leia

Roligt att du svara...:_) kul att läsa andras oxå..KRam

2009-11-25 @ 23:05:07
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Anonym

Fönsterprydnad , stjärna eller elljusstake?

ljusstake, eftersom jag inte äger någon stjärna =(



Du är en redan en stjärna gumman ;)



Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?

dopp i grytan?? va?



*Spadet efter julskinkan, i vår familj då när farmor/farfar levde så hade vi med det på vårt julbord*

2009-11-26 @ 08:52:20
Monika

Du kan få min tv :D Men du måste nog ha förstorings glas då :)Ä

2009-11-27 @ 20:13:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0