Kalasfirandet 2009!

Ja Nathalie har fyllt sitt första år-stor flicka till åldern men för mig är hon så liten fortfarande.. Hon går inte och är så feg  :) Hon står inte ens själv- hon är så försiktigt av sig =). Men skönt hon inte kan gå än för när hon väl kan gå- då får jag springa mer haha :)
Hampus fyller 3 år i december, 3 dagar innan julafton. Och när Hampus blev ett år firande vi det i ljustakar och julpynt och jag tycker inte det riktigt passar in!. Så därför valde vi att slå ihopa deras födelsedagar till ett kalas!.  Och det kalaset var nu i helgen!. Både lördag och söndag!.
I lördags då den riktiga festen var kom:
Mormor, morfar, moster med sin Mange och morbror med sin Jessica.
Sedan hade vi (mamma och pappa) bjudit en familj var som vi umgås mest med- vi bor i hus nu och har plats "om vi vill" men vi ville inte dra in extra stolar och bord så vi begränsade bjudningarna till dem platser vi redan hade hemma så då valde jag Eva med sin familj Emil & Neo och Pontus valde Niklas med hans familj Jessica och Leia.
Mat- kycklingsallad med pasta. + minibaguetter. Efterätt glass, maränger, chokladsås, fruktcocktail strössel.
Bilder:


Bilder på moster och mange och morbror och jessica publiserar jag inte då jag inte fick någon bra och då blir dem bara sura om dem ser bilderna här ;)
Sedan på Söndagen kom:
Farmor, farfar, faster, gammelmormor och gammelfarmor på kalasfika för dem kunde inte komma på lördagen.
Fika- prinsesstårta, kladdkaka.
Bilder:
Presenterna barnen fick av gästerna från helgen:
Hampus :
En stor gul traktor, nicke nyfikenbok, morgon toffler, totalt 9 st strumpor, målarpenslar, 2 st lådor.
totalt 4st  tröjor, en stor gul traktor, trumset, 2 st målarblock , pennor, sagocd med bok
ett stooor låda med Brio tåg. (hus, bilar, broar,gubbar, träd, blinkade bil ja gud vet allt! )
en dvd film, godis och massa pengar!.
Nathalie:
Hårklämmor, body´s, totalt 3 paket strumpbyxor, 3 pack strumpor,  matset, matta, mus (nalle),  pratande/ sjungande kyckling,
burk med klossar, rosa mammutbord och pall, ekorar-nallar.
hellokitty kläder,  spelande tåg med musik, en trasdocka, en vanlig liten docka, byxor, något slags "piano" man slår med pinnar på. ( vet inte vad dem heter) massa pengar hon med.
Shit säkert något jag glömt.. Aja kanske lite tips till er som undrar vad ni ska ge era barn i julklapp =).
Tusen tack för alla presenter - barnen älskar dem!  :)
Efter kalasen var avslutade tog jag med Hampus till julskyltningen då Pontus stannade hemma- kass i kistan och  Nathalie sov.
Vilken  helg för honom!! Först massa kalas och presenter sen julskyltningen bestod av fiskedamm! Sen red han på häst, sen köpte vi lite chokladbullar från tälten, sen tittade hampus på brandbilarna som man fick gå in i och titta!.  Sen gick vi ner till stora granen och dansade runt den med många andra barn och vuxna :). Kan faktiskt inte minnas att jag dansat så runt grannen någon gång i mitt liv... Med gud vad kul Hampus och jag hade det- sjöng och dansade :). Sen gick vi till tälten igen och åt en texasburgare och sen gick vi hem!. Vår jul i huset har med kommit upp- i morse! Så nu har man liite julkänsla i kroppen :) och att inviga 1 advent med att dansa runt granen och se grannarna här i villaområdet ha massa fint i trädgården hjälper till att få den där julkänslan också! Lovely!
Nu sover barnen gott- på sina EGNA RUM :) Inte illa va!
Så nu ska jag och Pontan kolla lite tv! Ska se om jag kan få kli i örat! I like!.
Långt inlägg idag men ibland blir det så..... :)


Kommentarer
Pontus.

Jag älskar dig! /Pontan.. :)

2009-11-29 @ 23:55:34
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/
Eva & Neo

Kul med långa inlägg =)

2009-11-30 @ 07:30:06
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
MISSEXTRA

Allt bra idag?:)

2009-11-30 @ 15:15:48
URL: http://missextra.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0