Shopping & present!

Gjorde lite shopping för någon vecka sen via H&M- fick den sista beställningen igår. 
 Nathalie behövde lite kläder i strl 74 ( 6-9 månader). Och nästa lördag blir min lilla prinsessa 6 månader!! Ett halvt år!. Herregud min lilla bebis börjar bli stor! Det ska bli jätte kul att se henne krypa och framför allt GÅ :).
Men tiden går för fort! Nu är det mycket med huset och jag vill stanna Nathalies utveckling tills inflyttningen är klart och den värsta renoveringen är över!  :)

När Eva´s bebis -Neo var här i förra veckan och Neo var grinig ville helst ligga intill sin mamma och amma * jag förstår honom väl- varför ligga själv när man kan ligga och lukta på sin mamma :) *  men då kom dem där känslorna upp igen som jag hade med Hampus när han var liten..  Han var väldigt krävande barn om jag ska säga så. Han ville aldrig sova i sin säng, man visste aldrig hur länge sovpass han tog. Var ofta grinig och man fick äta i shift och man inte ville äta kall mat.
När jag såg Eva inte fick i sig sin mat för Neo var ledsen kom dem där känslorna kom fram igen och jag tänkte på hur underbar Nathalie är!. Vilken skillnad det har varit på mina barn! Allting är skillnad. Graviditeten, förlossningssmärtan, deras bebisperidor, mattider, sovtider.  Nathalie är aldrig ledsen förutom när hon är hungrig eller övertrött- men det  har aldrig hänt att jag fått gå upp en enda natt för att trösta henne eller varit uppe och vyssat henne för att hon vart ledsen..
 Vilken tur jag har som har en sådan duktig liten tjej!
Jag vet att jag tjatar mycket om Nathalie och nej jag älskar inte henne mer än vad jag älskar Hampus! Jag älskar dem precis lika mycket och jag tänker aldrig behandla dem olika, men Hampus står stilla i sin utveckling, han säger nya ord för varje vecka men annars står det stilla! Med Nathalie är det  fortfarande nytt med saker- henne skratt, nya kläder, ny mat, och så är hon 10 gånger lättare att fotografera :)
 Här kommer shoppingen:





Vi har föresten sålt vår bil nu, vår audio! Vi kände att vi ville ha mer pengar till huset än en ny bil.
Så köpte vi min pappas kombi merca!¨Så nu har man pengar till lagfart och till besiktningsmannan + till att fixa huset, det blir att byta visa träplankor ute på huset + att måla om huset!. Sen fixa köksluckorna. Det är det första vi ska göra med huset!.
Jag sparar pengar så gott jag kan :)  Det är kul att spara pengar när man vet att man kan köpa en massa saker till huset sen :)

I eftermiddag kommer Eva & Emil med Neo! Jag har en liten present att ge dem! Så ska vi grilla lite på gården!


Kommentarer
Diana

tack såå mkt för din söta Komentar På Hunden :) Många säger att han e för small, och hans päls e Jätte Rufsig, Så jag Blev Glad När du skrev den söta komentar:) Du hade med en söt Vovviss:)

2009-05-15 @ 14:07:59
URL: http://missrydel.blogg,se
Eva

Vi har tur med vädret också =)

2009-05-15 @ 16:02:24
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Alex

Alla bebisar e olika å nu e juh din tulla bebis, du tjatade lika mkt om Hampus när han var liten ;)

Fullt förståeligt! =)

Härligt m nya kläder till henne =)

Spara pengar blir aldrig enklare än när man har ett mål i sikte, å ett hus e de bästa målet! ;)

2009-05-15 @ 16:34:51
Elin

Tack för den fina kommentaren.. allting hjälper just nu :)jättefina kläder! passar till en princessa :)

2009-05-16 @ 09:58:29
URL: http://lektras.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0