Blixtar och dunder!


Någon som hörde inatt hur det blixtrade? Sen kom ett jäkla rengväder!

Det är mysigt så länge man bor i lägenhet :) och det inte väcker barnen! :)

Att jag skrev igår om gåstol var att det har väl varit en liten debatt om detta med gåstolar att dem är farliga och många håller inte kraven.. men i största allmänhet handlar det att dem är farliga - ifall man har trappa i hemmet.
men som jag säger- man är väl inte så dum att man sätter en gostol på övervåning nära en trappa. Iallfall så köpte vi gåstolen igår ( Kära mormor gav den till nathalie i månadspresent! )  * tusen tackar *
Jag hade en till Hampus- tills han började krypa och Hampus älskade sin! Han fick fart på den och som Emma sa, jagar en :) Det var skönt att sätta honom i den när man skulle klä på sig och sminka sig och han fick köra och busa lite.
Har en videosnutt på Hampus när han kört fram till bokhyllan och står och tar ut alla mina cdskivor  :) kul för honom- tråkigt för mig som fick städa haha :)  Men Tulla vet inte hur hon ska använda sin innu,  hon stampar bara elelr har benen nere :)men hon har leksaker framme på den så det är det hon gillar! Sen kan Hampus leka med henne på ett helt annat sätt!
Fått sätta filt runt henne så hon håller sig stadigt, annars lutar hon sig fram och benen åker upp :)

Man märker verkligen hur mycket Hampus & Nathalie tycker om varandra,
Hampus blir så glad av att se Nathalie när hon har sovit, han vill ofta att man ska bära henne tilll honom i hans famn :) Och nathalie tittar mycket på Hampus och ler! Syskonkärlek! 
Vilken tur att vi bestämmde oss ändå för att ge Hampus ett syskon! :)
    


  Alla barn hamnar nog på detta hållet någongång :) 


Bjuder på lite roliga foton på Hampus!
     

Hampus utveckling:

  
Fick sänka sängen när han var 6 månader 
 Hampus satt när han var 6,5 månad. Kröp när han var 6 månader.
Stod själv  9 månader. Gick veckan innan han blev 1 år!

Lilla Nathalie är fortfarade "bebis" och utvecklas lite senare än Hampe hittenstills iallafall :)

Vikt & Längd

Hampus                                                Nathalie
 1 mån- 4068g Längd -                     1 mån-4300g-54,5cm
2 mån- 5250g  L- 57cm                    2 mån 5350 L-58cm
3 mån- 6874g L -62,5cm                3 mån 6010 L 60,5cm
4 mån 7533g -                                   4 mån 6930 g L- 62,5cm
5 mån- 8080g L 65,5cm                  5 mån 7450g
6 mån- 8560g L-66,5cm

Blev låångt inlägg idag men nu blir det att gå ifrån datorn och städa och umgås med min stora bebis! Den lille sover :)





 


Kommentarer
Marih

Jo tack jag hörde hur det åskade och såg hur de blixtrade. Det började inatt lagom till jag skulle upp o ge Amanda mat. Det värsta är bara att jag är sjukt rädd för åska så var ingennjutning direkt att behöva sitta uppe o se o höra detta :o(

2009-05-20 @ 13:33:30
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Eva

Jo jag hörde den också, la kudden över huvudet och försökte somna om:P

2009-05-20 @ 13:47:19
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
sofie & Liam

jo åskan väkte oss... shit asså! Det var helt galet. Jag håller dock inte med dig om att det är mysigt ;)

Fina bilder =)

2009-05-20 @ 15:08:10
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/
Alexandra

SV: Jag skivar tomat tunt och paprika och trycker ner mellan skårorna och sen riven ost ovanpå. Sen har vi ketchup och senap sidan om efteråt. Ibland när vi lyxar till det köper vi keldas färdiga ostsås och häller ovanpå och i formen, perfekt om man har potatis till eftersom det blir lite såsigare.



Åskovädret gick inte direkt att missa...jösses vilket liv det var!



Vilka sötingar till barn du har!:)

2009-05-20 @ 18:13:31
URL: http://axelinaa.blogg.se/
Eva

Haha... Neeeeeej, Emil hade en sådan lampa, men som vi sedan slängde :( haha.. Får köpa ny, då kan du få låna!

2009-05-20 @ 20:31:58
URL: http://underbaravitre.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0