Tankar bakom ord.

Vet inte hur jag ska börja detta inlägget. Det handlar om bettende, personlighet.
Inte om förlåtelse men att jag har fått en annan uppfattning om en person..
Ni som läst min blogg förstår vad jag menar.

"För någon/några månader sedan skrev jag här på min blogg vad tyckte och tänkte om en "vän".
Vi umgicks jätte mycket innan men sen kände jag att hennes beteende var hemsk och det började bli för mycket för mig att acceptera. Jag sa vad jag tyckate och tänkte om denna person och det slutade med att vi sa upp vännskapen.

Sen så fick personen barn. Sambon frågade om vi kunde åka och hälsa på dem. Först var jag tveksam till det, för det kändes självkart jätte konstigt att åka till någon då man sist hördes av hade man skällt ut varandra och sagt ett och annat ord till.  Men jag hade inget emot  personens sambo och var glad för dens skull så jag följde med..  Och visst var man ju nyfiken på bebisen när man hade fölljt den nästan under hela graviditeten!
Och när jag mötte min ovän hade hon förändrats! Jag vet inte om du läser detta- men jag tror du gör det så det är därför jag skriver detta i bloggen och sen vill jag att mina läsare ska veta att personen har förändrats och jag vill berätta det posetiva med!. 
Därför skriver jag nu du istället för "personen" var helt annorlunda! Till det bättre som ni nog förstår! Jag kan inte sätta direkt ord på det men du var inte det minsta egoistisk som var mitt största problem hos dig förr.  Du var en helt annan person och det som jag trodde du skulle bli som person när du fick barn- det finns inte!. Jag trodde du skulle vara en annan person än det du blev till-  till det bättre!  Och det är jätte kul att se!.

Jag vill inte direkt be om förlåtelse för bråken vi haft för jag tyckte som jag gjorde när du var gravid, och det står jag fast vid men däremot vill jag be om förlåtelse för att jag antog du skulle vara en annan "mamma" än vad du blev till !
Och det är jätte kul att se att man kunde ha så fel  =).

// Diana
 



Kommentarer
Alex

Riktigt underbart när det blir på det viset =)

Det bästa e att du e helt fantastisk, det krävs mkt å erkänna hur fel man haft =)

En av alla saker som gör dig så underbar! <3

2009-06-10 @ 19:00:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0