En flicka!

 


Ska faktiskt berätta en sak för er! En sak ni inte visste om mig!
När jag blev gravid med Hampus, önskade jag mig en pojke. Det var inget jag berättade för någon att en pojk var det jag mest ville ha men hade jag fått välja så en pojk.  Så när hon på ultraljudet sa att det var en pojk blev jag väldigt lycklig! Det var en helt otrolig känsla!! Sedan blev jag gravid igen, och jag älskar pojkar. När man var liten hade jag alltid pojkdockor, och när jag skulle ha hund var det helt solklart att en gosse skulle jag ha! Inget annat fanns i tankarna!
Jag önskade mig gärna en pojk till, men med andra barnet var det skit samma vad det blev för kön- bara mitt barn var friskt. Men innerst inne önskades en pojk till.
Nu låter detta jätte hemskt men jag har tyckt flickor varit mindre söta på något sätt, jag vet inte varför.
Jag kände mig som en mamma till pojkar om man kan säga det så! Den mamman som hejar på sina pojkar på fotbollen, att se mig själv på någon tjejsak- nja det var svårt att se!.
Men så låg jag där andra graviditeten på britsen på Ul och fick reda på att jag väntade en flicka!
Absolut att jag blev glad, hon var frisk! Det enda viktiga! men tanken fick nog om jag ska vara ärlig- smälta in lite.
Detta är ju inget man berättar för omgivningen vad man känner såklart.. Men tanken fanns där, kommer hon att vara så söt som Hampus var? Kommer jag att älska Hampus mer?. Utomstånde sa- gud vad kul med två olika kön- det är ju helt perfekt  Men för mig kändes det inte som något speciellt att man fick en av var och eftersom jag kände som jag gjorde.

***********************************

MEN så kom den dagen hon föddes!
Redan när hon föddes-  kom upp på mitt bröst så kändes det speciellt!
Jag hade fått en dotter! Världens finaste flicka!
Och jag var överlycklig!
Hon var så otroligt söt! Och jag älskade henne!
Precis lika mycket som jag älskar min son!

Nu är Nathalie 6 månader och tanken har slagit mig många gånger! Fy faro vad min dotter är söt! Så himla söt!
Så fina ögon, vilka goa kinder! Så söt i sina klänningar, sin tofs med rosett.
Jag kan inte sluta pussa på henne när jag väl har börjat!.
När hon ler- då smälter mitt hjärta och hon ler ofta!
Underbart glad tös!
Idag är jag så fruktansvärt glad att det blev en flicka och inte en till pojk!
Det var till och med så i början när Nathalie föddes att sambon inte fick klä på Natha, för det ville jag göra :)
Jag skulle nu vilja ha massor av flickor, och jag har fått en helt annan synd på andra flickbarn!
Jag älskar att klä Nathalie i fina kläder, inte prata om att shoppa till henne! Eller sätta på henne hårrosetter =)

Och visst är det hur kul som helst med olika kön!
Det är två helt olika barn men kärleken till dem är precis lika mycket!
Dem båda delar varsin del av mitt hjärta!





Anledningen till att jag skrev detta inlägg är att jag vet en person som hade samma känslor som mig, och jag tror hon med känner idag att hon är överlycklig att det blev som det blev.
Finns säkert andra mammor där ute som känner detsamma när dem är gravida och jag vill att ni ska veta att bara för att man får ett annat kön än det man kanske önskat lite mer så älskar man detta barn precis lika mycket! 
Och om man väntar ett syskon och orar sig för att älska ett barn mer? nej det gör man inte!  
I ens mammahjärta älskar man dem precis lika mycket =)

Jag själv tror inte man älskar något barn mer, vare man har två eller man har fem barn!



Kommentarer
Eva

Fint skrivet gumman!



2009-06-02 @ 23:00:52
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Emma

Absolut! Håller med Eva.

2009-06-02 @ 23:50:11
URL: http://emmapaa.blogg.se/
Stolta Farmor

Du är underbar Diana,vilket foto,tuffa Natha.

Kram från mig

2009-06-03 @ 08:14:36
Marih

Ingen aning varför hon skriker så. Antar att det är magen som spökar. Jag hör ju hur de bubblar i magen på henne. Igår googlade jag runt en massa och fått lite tips. Kör nu med massage, bytte napp på flaskan,men inga funderingar på att byta. men kanske man ska göra. Jag har ju känslig mage så varför skulle inte lillan kunna ha de? Tack för tipset!

2009-06-03 @ 12:42:19
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Eva

Nätshoping är kul, men jag får beslutsångest över nätet.. Har svårt för att bestämma mig om jag skall ta det eller ej.. :P



Nämen.. Vad gullig du är! :$

Ja, kortet jag har på nattis o hampe får inte komma bort, måste lägga det i säkert förvar under flytten.

2009-06-04 @ 10:27:50
URL: http://underbaravitre.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0