15 december.

Ida gär det den 15 december.. Och nä jag hör det datumet så får det mig att minnas en sak. När jag väntade Hampus så min och barnmorskans beräkningar var att hamp skulle komma den 15 dec men sen på UL blev det ju flyttat men just 15 dec får mig att tänka på min lilla busunge!
Igår fick barnen sin vaccinations spruta mot svininfluensan.
Hon som gav sprutan på bvc sa att om man inte vaccinerar barnen kan man föra över smittan till dem fast man själv är vaccinerad!  man kan alltså bära smittan, smitta andra- även om du inte själv kan få influensan..
Så det gav mig ännu mer svar på varför mina barn ska vaccineras.. Skulle jag vaccinerat mig men inte gett barnen sjukan och sen jag dragit hem sjukan hade det varit mitt fel! -Så känner jag det.
Men nu som sagt är det gjort! Ingen feber, inte kinkiga- nada! Och Hampus sa  inte ens ett pip när han fick sprutan, duktiga killen :). Men han hoppade från ett trappsteg i trappan igår och kom lite snett med foten så han har ont i foten idag- så vi hoppade över dagis idag och är hemma och myser! Ska strax byta Nathalies blöja- det doftar FAAN!
Sen så fort klockan börja sig närma 12.30 ska jag yra runt i kylan och se om min JULKLAPP kommer idag :)..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0