Billig systemkamera!

Hej min "nyfikna läsare" =)

Jag kollade lite priser och den billigaste systemkameran jag hittade var::  
OLYMPUS E-420 med ett objektiv på 14-42mm som jag själv tycker är lite för "kort".
Den kostade 4149kr



Jag känner inte dem andra märkena så bra så jag rekomenderar ju en canon :)

Finns ju canon Eos 1000d som har blivit populär!  Den är ju väldigt lik min men den är billigare!.
Jag känner en som har den och hon tar fina bilder med sin!
Den kostar däremot lite mer. 4880kr med ett objektiv 18-55mm. Men den rekommenderar jag om man ska ha en kamera för under 5000 kr!

Finns även begangade kamerer men jag tycker säljarna får ganska mycket för sina och då kan man hellre lägga till dem extra pengarna och få det nytt!

Jag har själv :
Speciell ryggsäck
Två olika stativ
3 linsskydd
rengörninggsaker
fjärrkontroll
2 olika objektiv 17-70mm & 18-200mm
en drulleförsäkring
 och själva kamerahuset då.

Ett värde av ett antal x tusen. En dyr hobby men kul är det!


Kommentarer
Nyfiken läsare

Tack så jättemycket för att du tog dig tid att skriva ner allt detta! Det uppskattas!

2009-08-04 @ 23:35:58
Diana med sina två <3

HAHA jag gillar det så det var ingen fara =)

2009-08-05 @ 09:24:45
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0