Om huset.

Läst alla kommentarer och tar inte åt mig på alla "gratulationerna" ÄN :) Jag ropar TJOHEJ på måndag :)
 Ja och inte enns det. HAHA- detta att flytta till Höör känns konstigt. Väldigt konstigt! Det är en stad jag inte känner till förutom att skånesdjurpark ligger där :)  Jag är inte orolig, jag kan lära känna folk kanske via Hampus dagis? ( när vi flyttat ska vi ställa honom i kö för dagis 15 timmar i veckan, men visst känns det konstigt att flytta till något man inte känner till!. Men det ska nog gå bra!
Många reagerar och undrar varför vi flyttar så långt. Vill påpeka igen att det är ca 5-6 mil. Det är inget vi tycker är långt. Våra vänner dessutom, dem bor alla på olika ställen så dem annpassar vi inte oss efter.  Sedan har alla par vi känner körkort, annars kan dem ta tåg :)
Mina föräldrar  har vi ungefär lika långt som Limhamn till skrurup som Höör- skurup- kanske skiljer sig 10 min!. 
Den dagen jag börjar jobba kommer vi antagligen inte ha tid för att träffa vänner på vardagarna så då får man träffa dem på helgerna. Antingen att man bjuder hem dem eller att man  åker till dem! Så det är just jobbet som det är "långt " till men jag kommer ta tåget den dagen jag börjar jobba eller ska träffa vänner.

Med bil och tåget tar det 35 min!. Tåget går regelbundigt. Huset ligger 10-15 min gångavstånd från tåget, affärerna, systemet, dagis, skolor, restauranger, ALLT!.  Sedan får Pontus bra milersättning.. Ser inte 30 min körandes som en pest.. Så varför då inte köpa hus i Höör? Ifall man gillar ett hus :) Sedan fick vi ett bra pris!!
Ska man ha ett hus i malmö får man slänga upp ett X antal miljoner. Vi har köpt ett hus som passar vår ekonomi!

I morgon ska vi skriva på kontraktet.
Måndag, då ska besiktningen göras!
Paret som hade huset har flyttat för ekonomiska själ, och hade bara huset ett år.. Dem gjorde en besiktning när dem köpte huset och den besiktningen har vi fått läsa! Så vi vet om vad för "fel" det fanns och många överraskningar kan inte komma på ett år.- inga stora iallafall!.

Vi har även en säkerhet att vi kan hoppa av ifall vi inte vill ha huset efter besiktningen!

Ville bara berätta det :)


Kommentarer
Alex

Håller tummarna =)

För min del blir det en anpassning, ni kommer massa närmre ;) hihi.

Ser fram emot uppdatering :D Spännande!

2009-04-29 @ 22:56:02
Nyfiken läsare

Vi kände inte en kotte här i byn när vi köpte hus här. Men våra familjer bor 1 mil bort så det går ingen nöd på oss. Dessutom jobbar jag nu här i byn och lär på så sätt känna nya människor.

2009-04-30 @ 08:19:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0