Föda barn.

Igår satt jag och tittade på förlossningskliniken och idag föder dem barn på sjukhuset  på tv och jag sa till Pontus igår när vi tittade på det- FY FAAN  vad jag är glad att jag fött två barn och att det är färdigt nu för min del!
För fy fan vad det gör ont att föda! Jag vill inte skrämma dig Eva för du förstår nog att det gör ont och barnet ska ju ut så det är bara att ta sig igenom det och många föder barn, flera gånger om men GUD vad jag är lättad nu när det är över!! :)

Satt och såg dessa kvinnor föda, och smärtan jag hade när jag födde kommer som en påminnelse och jag sitter helspänd och lider med dem verkligen på tv, men sen när barnet kommer upp på bröstet så lättar steleheten i min kropp och jag får tårar i ögonen, även en påminnelse hur jag kände det när jag fick upp mina barn på bröstet- världens underbarste känsla :)  Men varför ska det göra så jäkla ont att föda för???

Nu är det bara 4 månader sedan jag själv låg i förlossningssängen, och Nahalies förlossning var värre än Hampus om man tänker på smärtan ,så HADE jag blivit gravid igen hade jag varit redan nu skit skraj för förlossningen..
men nu ska vi inte ha fler barn , det är stopp eller en sladdis som Pontus och jag brukar skoja om när ungarna är stora HAHA men att vara gravid igen?? Nej det är inget jag vill vara, iallafall inte gå om en till förlossning! Dessutom har jag gått ner vartenda kilo jag gick upp när jag var gravid vilket jag är glad för, och på min kropp syns det inte att jag varit gravid förutom lite bristningar men inget jag stör mig  på, ja sedan när jag sitter ner får jag en liten bilring där överbliven "fett/skinn" är vid byxkanten men det kunde ha varit värre :O)

Jag älskar mina barn överallt annat! Dem är mitt liv!!
 Min älsklings pojke och min älsklings flicka!!
     


Kommentarer
Mamma

Jag vet precis hur det var.........

Men man glömmer det fort när man får ut lilla knytet skratt

Mvh mamma

2009-04-02 @ 21:01:54
URL: http://www.piffandpuff.se
Eva

Jag vet att du inte vill skrämmas gumman, jag vet att det gör ont och ut skall liten, men sen så kan man "skryta" lite för att man ändå varit så duktig och orkat krysta ut en liten klump. Då kan man lägga till i ett tjafs med gubben. "Du vet inte hur det känns med smärta" :P Hahaha!

2009-04-03 @ 06:53:26
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Denise

nja, det är en sång egentligen, får se om vi kanske använder den=)

2009-04-03 @ 15:56:43
URL: http://snisen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0