Någon som läser?

Vet inte om det är någon som läser? Man får inga kommentarer så man har ingen anning :)

Längesen jag skrev här!.

Finns lite saker som hänt...

Vi fick dagispats till Hampus..... 1 AUGUSTI!!!!!  Han behövde dagisplats från den 26 MAJ! Så vad tusan gör man??? Hela juli, kan Pontus ta honom... Eller min mamma eller svärmor.. Men sista veckan i maj och hela juni...  Inte kan jag ta med han på jobb heller...

Så jag pratade med min chef om det.. Hon sa jag fick lov att ta ledigt!. Fanns inte mycket man kunde göra!. Så jag ringde til försäkringskassan och frågade hur många dagar jag hade kvar och om jag kunde ta ut dem nu när POntus måste tillbaka till sit jobb.. Det gick bra!. Så nu jobbar jag denna veckan också sen är jag mammaledig igen- fram till vi kommer hem från Rhodos!

Sen ringde min chef i dagarna och hade tråkiga nyheter.. En äldre kvinna hade varit långtidssjukskriven och kom tillbaka så där utan förvarning, hennes jobb fanns inte kvar så hon blev omplacerad.. Och då kom det rakt in på mitt jobb.. Så jag måste lämna min plats eftersom jag bara hade ett vik... Känns tråkigt men vad gör man..  Så ungefär juli-aug- sep och okt  får jag gå på a-kassa och nov blir jag mammaledig på nytt.. Ska se om dem annars har något jobb eller vik dem månaderna!.

Annars har inte mycket hänt.. Köpt massa saker till vår Rhodos resa :)..

Köpt en angelsound!. Så man kan höra bebisens hjärtljud i magen!. Och jo, det finns en liten krabat där inne :)..  Är nu i vecka 13! och denna veckan som kommer ska jag på inskrivning!.

Annars finns det inget mer skoj attt berätta :).
Jo, Pontus kusin ska också ha bebis i nov :) En pojke ska dem få! Jag undrar vad vi får.. POntus- sambon är stensäker på en tjej.. Och han säger hon ska heta Lina :) Men det får vi se!  =)


// OUt


Kommentarer
Jenny

Jodå, jag läser men inte alltid man kommer på något att skriva :)
Trist att du fick mindre av din utlovade jobbtid men så blir det ju ibland. Ändå skönt att det löste sig med FK så man slapp oroa sig för inkomst även om den kanske är mindre än lönen. Låter som att du får ett mer hemmaliv 2008 än tänkt och även om det kanske är skönt med ett arbete så kan det ju samtidigt vara gott att vara hemma med Hampus och vara gravid :)

Smygare

Jodå här finns faktiskt folk som läser :-) Jag hittade din blogg via din sida på FL och läser här så fort du skriver! Älskar bloggar vare sig ja känner personen i fråga eller ej :)

2008-05-20 @ 16:40:26
Alex

Gummsan, älskar när du skriver!!! Enligt min mening skriver du för sällan =( hihi. Du förstår när man sitter här i skogen är de SÅ underbart att läsa dina ord =) Kommer ner i juni, då bara SKA vi ses!! Saknar dig...PUSS

2008-05-20 @ 18:26:42
Louise

Jag brukar läsa :)

2008-05-22 @ 08:38:24
URL: http://louisek.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0