Hade vi vetat detta hade vi aldrig flyttat..


Vi är så besvikna att vi nästa grät igår kväll...  Hela börjar med ju att när vi tittade på denna lägenheten så såg vi att det fanns lite hål att göra vid.. Inga problem, man kan sätta över några tavlor så ordnar det sig!!.   När kontrakts äntligen skrivs säger MKB att när man gör ett byte hos dem tar man över lägenheten i det skick som den är i.. Och är man inte nöjd så kan MBK göra detta mot en kostnad varje månad i ett antal 100 år.. *typ*
Iallafall- när flyttdagen är kommen säger hon som bodde här innan- oj så mycket hål man ser det är nu! När dem tog bort alla sina möbler, stora tavlor och drog ut alla sina jäkla lackhyllor!.
Ja då fanns det inte mycket att göra av saken och jag hade ju inte sett det så jag kunde inte ana hur mycket det var... Förren jag kom till lägenheten.. Vi satte upp tavlor så gott vi kunde men ändå fanns det massa hål som störde en.. Nu pratar jag inte om spikhåll.. Utan håll som det har/sitter pluggar i!.

Tillsist sa vi att nu får vi fixa alla dessa håll.. Vår lägenhet kan inte se ut som om det har varit någon jäkla skjutbana här inne!. Så vi gick och köpte spackelsaker mm.. Färg och allt! Och ni som målat vet att det kostar pengar!. Vi spacklade i två dagar.. Barnens rum och stora rummet!  Sen började Pontus måla igår.... Och tappeterna är så dåligt uppsatta att det kom stora luftbubblor och tappeten den lossnade...  Så här står vi nu men hela hampus rum i en stor jäkla röra.. Ett stora rum som har massa runda spackel på väggarna.. Skit snyggt va?
När vi nattade Hampus sa vi både att vi saknade vår gammla lägenhet... Och så hade hon mage att ringa och säga att den ena lilla väggen- att tappeten satt löst där.. Något som deras hyresvärd står för då det hadet varit ett stuprör utanför som läckt för något år sen.   Men hur fan ser inte denna lägenheten ut? Renovering i ALLA rum utan hallen!.  Och hur man än gör får vi betala för något DEM har orsakat..  I vår gamla lägenhet står hyresvärden för kostnaderna IFALL man inte själv orsakat det. Så vi har två val nu.. Be MKB göra det mot ca 400 kr för VARJE rum varje månad i 18 år och vänta år på det eller hyra in en egen målare och köpa in allt..  Får ju riva all tapet i två rum + kök sen spackla, sen vet jag inte om man kan måla på det elller det krävs tappet...  Pengar som man får ta från, vad?.., Ja ingen lätt sits....
  



Pontus testade dra ner tappeten som lossnade.. En massa lager tappet... Jobb jobb jobb...






Tappeten i storarummet är en annan tapet- så vi ska försöka måla det idag.. Hopppas bara tapeten håller för det.... =(
Annnars kommer jag gå och gräva ner mig...


Kommentarer
Jenny

Men shit britt...! Är ju inte avundsjuk alls. Hoppas det löser sig utan psykbryt och annat spännande. Kram

Nyfiken läsare

OJ! Ja det är bara att bita i det sura äpplet.

Jag hade fixat det själv om jag vore ni, det blir mycket billigare. Lycka till

2008-05-28 @ 21:08:46
Anonym

Men hallå! Eran lägenhet va ju inte heller i direkt toppskick!

2008-06-02 @ 03:26:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0