Äntligen blir rummet klart!

Idag blir Hampus/barnens rum klart :) Och det finns så MYCKET jag vill ha till rummet!. Sängöverkast, lavalampa, fler backar, mattor, andra gardiner, sy påslakan mm..Fast det har  vi inte råd med nu allt på en gång så man får ta lite då och då!. Idag blir det att köpa sängen.. En Kurasäng!.  :). Säng+ två madrasser+ två täcken+ 2 kuddar+ två sänglampor :). Och sen har vi frågat en bekant som är lastbilschafför om han kan köra hem varorna till oss.. Ska man ta det via ikea tar det en vecka innan man får hem det- och vi vill ju så klart ha det idag :).

Kurasängen som ska köpas.. Ska ha madrass både uppe och nere så det blir våningssäng!. Sen ska jag köpa tältet i framtiden som finns till att köpa!.

sänglampan.. smart med spindelnätt så inte barnen kan stoppa in sina fingrar.


Sen får jag och Hampus se om vi sticker ditt nästa vecka och handlar lite småsaker  till rummet! Eller vi väntar tills vi vet könet- då vet man i vilka färger man kan handla i :)

Syrran ska följa med mig på ultraljudet.. Hon frågade precis när jag blev gravid om hon fick lov att följa med på ultraljudet.. Först sa Pontus nej- han ville se första gången och det förstår jag.. Men sen sa han- okej då- men du måste ringa mig direkt efter :)  SJÄLVKLART :):  Så hon blev  glad! Hon har aldrig varit med på ett så det blir kul! Hon är den enda som inte vill att det ska bli en tjej haha =).. Hon ville vara först med något sa hon.. Men jag kan inte säga något- om två veckor komemr beskedet- förmodligen.. Vi vill ju ha reda på vad könet är och säger inte rutin ul så kommer jag nog besöka en klinik som kan se det!.

Nä nu måste jag lägga mig lite i soffan- mår konstigt... Ska senare åka och hämta hampus soldräkt som jag köpt.. Sen lämna Hampus hos syrran och sen hem och hämta H&M paket :).. Sen blir det ikeabesök i eftermiddag medans Hampe är hos moster!. Så ser vår dag ut!.

Hur ser eran dag ut?


Kommentarer
Jenny

Spännande med första ultraljudet på bebisen i magen! Det är ju inte säkert att just din bm kan säga då vem som bor därinne. Kan ju vara svårt att se :) Tror inte du behöver gå till någon extra klinik i så fall utan bara vänta lite extra. Det tog 2-3 ul innan en jätteerfaren barnmorska och en lika erfaren läkare kunde säga att Isabella verkligen var en flicka. Hon var inte alls glad i att avslöja sig själv ;) haha så de hade knepigt med att tala om kön. Samuel var jätteenkel. Han visade stolt upp vad han hade på en gång asg



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0