barnmorskan idag! -uppdatering

Idag ska jag till barnmorskan =).  Hör bebisens hjärtlud. kolla blodtrycket och mätta magen :). Ska bli kul :)  I morgon är det tid för 3d :).. Det gick inte att avboka så vi får ju ta tiden då :).. Hoppas bara inte jag blir missnöjd!.

Fler som är gravida! Vet nu 3 personer- två av dem umgås jag med :).. Herregud =). När jag var gravid var där inte en enda som jag kände som var gravid!. Så KUL :)..  Blir massa pratade om barnvagnar och allt :)..

Hampus är så go :) han kommer med sin mage- spänner ut den och så ska våra magar buffas :). Min mage är ju hård nu så han tycker det är kul :). Än har han inte känt någon spark, han bara klappar på magen och "munpruttar" på den! han förstår inte att han ska ha handen nätt och känna, för liten för det.. Skule vilja ha ett gulligt foto på oss men svårt att ta, hampe är inte stilla en enda sekund :).. Jäkla busfrö är vad han blviit =).  Tur man är ung så man hinner med i svängarna *haha*.

Ska snart gå till barnmorskan! Återkommer senare!.



Återkommande:

Blir inget 3d/4d i morgon.. Mailade med en super trevlig dansk och hon tog bort min tid, gratis =).. Skulle jag ångra mig så är det ju bara att boka en ny tid! Ju längre man går desstu bättre blir bilderna- så vi får se sen!
Fick min lönespec, idag! Fy faro vad glad jag blev!. Måste ha pengar till syskonvagn ;)  Sen vill jag till Ullared :). Ska nog upp där i oktober med mamma!. Vi har pratat lite om det!. Vi får se när det blir av bara!. handla bebissaker och julklappar och hampus födelsedagspresenter :).

idag v 25+6 hade jag Sf mått 23.. och hennes hjärtljud låg på 145! :).
Jämförde med hampus.. sfmått med honom i samma vecka var 25.. Så jag ahr mindre livmoder nu men ändå större mage =/.. Hade också gått upp 4,6 kg!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0