Iskalla fingrar!

Hade ni sett mig nu hade ni nog skrattat... Jag sitter med en stor tummvante på  min högra hand. Jag har så dålig blodcirklation i mina händer, já fötterna också men jag går alltid i morgontoffler hemma- dem kan jag inte leva utan! 

Jag har fixat lite saker till bröllopet på nätet och hittade en rolig bild.

bilden är lånad .


Jag frågade pontus om detta men han sa- det var inget han ville ha då  han  inte vill ha någon hjälp. snuttetutt <3


Idag har jag printat ut alla frågot till vår tipsrunda. Eftersom vi ska fotograferas efter vigsel ska gästerna kunna ha något att göra under tiden.

I veckan eventuellt tar vi en tripp till tyskland och handlar starkspriten. Det andra fixar Teddy som gör lastbil utomlands.

Annars är det bara dukar men det inväntar jag svar från svärmor hur många hon kan fixa.


Jaa annars är allt färdigt vad jag kan komma på :)


I fredags minns jag inte vad vi gjorde?!

Lördags så kom syrran inom men eftermiddagen slutade med bråk- som inte är så ovanligt tyvärr. Så jag fick ragga efter en ny videokamera att låna men såklart har man kära vänner som ställer upp i stället. Man förväntar sig att syskon står en närmare men inte tyvärr inte så här. Iallafall fanns många kamerer att låna med tackade ja till erbjudandet från Martin som hade HDkamera och stativ ;).
På kvällen kom min bror och hans Jessica. Det blev grillning - massa gott och sedan körde vi iväg och hyrde film. Lagom tillbaka hade barnen hunnit med chips och ostbågar och somnat under tiden vi var iväg * som planerat* ;). Pontus hade till och med städat undan allt på bordet. Glämde berömma han för det igår så jag får nog säga det senare ikväll :) Det händer ALDRIG annars ;).
Vi såg en film som var väldigt rolig :) Pontus och Jessica delade på en flaska rose medans dennis och jag höll oss alkoholfritt :).  När filmer var slut var klockan sent och det blev sängen direkt!

Söndagen vaknade jag av att Pontus gick upp. Han hade beställt en grävmaskin för att gräva på tomten där vi ska ha singelsten. men under grävningen upptäckte Pontus något fint!



Kullersten där vi skulle lägga singel :) Men kullesten är finare så Pontus och grävmaskinen jobbar på ;)




Nu ligger barnen i säng och jag känner att mitt tålamod är kidnappat! Jag har haft ungarna hela helgen då Pontus har hållt på där ute och hos kusiner och dem har tjatat och bråkat och ropat mamma tre miljoner gånger så det ska bli skönt att få komma till jobb i morgon och njuta av tystnaden.
Helgdagarna har bara rusat i väg så jag har liksom inte haft tid att åka och aktivera dem som dem kanske skulle behövt eftersom dem är så jobbiga nu.....


Ja nu ska jag umgås lite med min blivande man! Om 3 veckor är vi gifta!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0