Julafton 2012

Julaftonsmorgon vaknade barnen med att jultomten hade varit och fyllt deras julstrumpor med godis! Dem lekte även med deras surfplattor. Jag kopplade upp dem till nätet så dem kunde plocka hem lite spel. Sedan spelade dem i stort sett hela dagen medans jag gjorde köttbullarna för eftermiddagen. Vid två tiden var vi redo att åka.
 
 
Vi skulle fira hos barnens mormor och morfar som vi gjort varje år. Eftersom Pontus var sjuk på Hampus födesedag fick han som lille julafton sina presenter från farmor när vi kom. Så även fick Hampus sina födelsedagspresenter utav mormor och morfar, Dennis och Jessica och Monika och Magnus. Nathalie fick Kinderägg som present. 
 
Vi drack lite glögg till kalle anka och barnen satt fint och tittade på det tillsammans med oss vuxna. Sedan blev det julmat. Iår hade vi även revbenspjäll som vi inte tidigare haft. Himla gott allt!
 
Efterdet skulle Dennis, min bror köra och hämta Jessica och jag följde med honom som sällskap. Vi var sedan tillbaka i Skurup vid 18 tiden och strax därefter så hörde Nathalie renarna komma och en stund senare såg vi tomten ute i trädgården =). Han kom in och läste alla julklapparna. Hampus som inte tror på tomten tyckte tomten hördes som mormor  ;). Men efter slit av av julpapper blev barnen jätte glada över sina julklappar .
Det blev julgröt och sedan hade vi en julklappslek som vi också aldrig haft innan. Det var himla kul och jag vann lindor chocklad som är min favorit och pontus vann toffiefi ( stavas?) .
Vi kom hem runt halv tolv tiden. Vi plockade upp alla leksaker och barnen somnade sedan väldigt snabbt medans jag och Pontus kollade på tv och åt våra vinster =).
 
Barnen sov sedan till halv tio dagen efter- lyx =)
 
Kvällens bilder


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0