Blommar så ljuvligt!



Köpte som sagt en ny kamera idag, fick två objektiv med! Egentligen så hade vi satt en maxgäns på 4000 kr.
Jag ville ha något litet och smidigt som tog systemkvalitesbilder. Jag har ju haft canon 500 d innan och det var såna bilder jag ville uppnå. Så jag var inne på canons G12 eller en canon sx 40. men samtidigt tänkte jag på 1100d. canon 1100d vet jag ju är en systemkamera medans dem andra är kompaktkamera eller hybrid.
Alla dem kostar under 4200 kr.  Men när vi kom till mediamarkt och jag hade Pontus med migsa han jag kunde ta detta paketet också för det var bara 1500 kr dyrare och man fick mycket mer för pengarna. Vet och kan ju hur 500d fungerar och med två objektiv så körde vi på det. Denna gång ska jag inte sätta på battergigrepp så kameran blir så stor så ska jag kunna ta med den på dem flesta ställena.

Minneskort hade jag redan här hemma i "slitochslängkameran). barnen får leka och fotografera med den. Efter vi kommit hem med kameran så satte vi i batteriet på laddning och jag skulle leta upp kamera. Alla i familjen vände upp och ner på hela huset för att finna minneskortet, barnen hade glömt vart dem hade lagt den... Efter en timme om inte mer?- hittade jag den men då hade solen gått ner och det var kallt ute så jag hann bara ta några enstaka foton på blommorna som blommar hos oss..

Hoppas på bättre väder i morgon så jag kan ut och fota..

Mina planer efter bröllopet är att måla om här hemma och köpa ny inredning i barnens rum+ ny säng till oss.. Nya kuddar, mattor, gardiner, krukor, och tavlor och då tänkte jag själv göra tavlorna genom att fota något vackert och göra canvas av det. Hoppas också vi kan få någon fin bröllopsbild att förstora upp :).
En ullaredsresa måste det bli med- det är där jag ska köpa allt hade jag tänk :)

Nej nu kallar sängen! Slänger in en bild på dem fina blommorna i vår trädgård! Natti natt!


Kommentarer
svärmor

Häftigt värre,förstår att det kliar i fotofingret,tror nog att du kan få till häftiga fototavlor,kram

2012-05-03 @ 09:03:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0