min möhippa 28/4 :)

Ja när möhippa kommit på tal har jag sagt att jag önskade bara att få ta det lugnt med mina vänner. Inga pinsamheter - för då hade jag blivit illa till mods. Och helst inte prata med andra främlingar. för det tycker jag är pinsamt :)   Men man bestämer ju inte sin möhippa själv men har man bra vänner så kanske dem kan lyssna på ens önskemål :) Och en sådan kväll fick jag verkligen igår! Den blev så perfekt! 

Så här började dagen:
Jag anade liite att möhippan skulle kunna bli denna dagen eftersom det var löning och mamma hade bjudit ner oss på grillning. Dock skulle mamma och syrran iväg under dagen och  tyckte det var lite dålig planering OM det nu skulle visa sig vara en möhippa på kvällen på grillningen, med tanke på tiderna..

Iallfall dagen börjar och pontus ville vi skulle åka in till stan för att kolla fönster. Det blev till hornbach, bauhouse, k-rauta och till sist sa pontus att vi skulle köpa kamera till mig på siba. Så när alla affärer var genomkollade återstod bara siba kvar sen skulle vi hem.

Jag går in på siba och går raka vägen till kamrorna. Jag hinner känna på två kamror och sedan står butikssäljaren brevid mig och ber mig gå åt sidan för hon ville prata med mig.
Min första tanke som slog mig var om hon ville prata om kamror. Men hon sa då att dem hade haft stölder i butiken och ville kolla upp så inte det var jag som tagit något.. Lite nervös blev jag men sa snabbt att jag bara varit i butiken en gång innan och att det var lugnt. Men när vi kom fram till kassan och hon skulle prata med den andra tjejen i kassan så kommer pontus och frågar vad som händer. Jag sa vad hon sagt och tänkte just säga till pontus att här vill jag inte köpa någonting då jag kände mig illa till mods, jag vänder mig om och har min mamma väldigt nära mitt ansikte :) Marine och min syster Monika var också där och sa att nu skulle vi dra iväg. Jag säger till min mamma- har du redan varit i tyskland men det var förstås ett påhitt. Jag tittar på butiksäljaren och frågade om hennes påstående också var påhitt vilket det då var. Gissa om stenen lättnade ;). Snabbt på med ögonbindel och jag minns att syrran filmar detta. Sen pratar jag lite med pontus med ögonbindelen på och sen tar dem mig ut till bilen. Det var riktigt otäckt att gå utan att se och bara förlita sig på andra :) Men det gick bra. Väl framme sa marine att vi fick ta det lugnt för det var ett gettoområde. Lite nervös blev man allt var tusan dem fört mig :).  Sedan när vi kom fram fick vi vänta en lång stund. Jag förstod att vi väntade på någon eller något. 



Marine- brudtärnan , jag och min syster som fick hålla i mig vart jag än gick :)




Efter en stund genom hörsel och parkbänkssmek förstod jag nästan vart vi var  ;). och när vi kom in i trappen och jag känner klinkers och dörrknapp bekräftar det mer vart jag är!. Hissen försa sig också ;)  Vi var hos Marine :). Jag gick in och kände sådan lättnad. Här visste jag att jag kunde få duscha och gå på toa i lugn och ro. Nervös = toalett :) . In kom jag och sedan hör jag någon säga ja och det hördes som Sara :). Man får verkligen dunder hörsel utan syn :) Dem tog av den på mig och där stod mina andra vänner :).
Det blev massa prat och sedan dusch. Nya kläder och göra sig litta fin :)







Så här fin blev jag :) Sjuksköterska!







En massa gott att dricka och snacks bjöds det på och folk bekantade sig med varandra :) Alla gick otroligt bra ihopa! :) Marines sambo kom sedan hem och kunde ta en bild på oss alla :). Älskar denna bilden :)!






Jag hade ingen kolla alls på tiderna men efter vi varit hos marine och drog vi vidare till Lets go! Där blev det en tre kamp med pistolskytte som var riktigt roligt! Här sitter vi och väntar på vår tur :)




Fråga mig inte vad mamma gör för min här :) Tror hon kanske inser att hennes lag låg risigt till? =)




efter skjutningen blev det discogolf :). Det var himla roligt då vi i mitt lag fuskade oss igenom hela spelet :) hahahaha
 :) mitt lag bestod av mig, pernilla och jannica :)
I andra laget var det mamma, syrran, marine och sara!  Tror dem fuskade också en hel del :)




Mitt lag :)
Efter den roliga golfen med nötter och god cider blev det bowling! :) Det var också himla kul! Då kom även svärmor dit! Det gick väldigt bra i vårt lag- utan fusk :) .
Men vem som vann det fick vi aldrig reda på då vi glömde gå till baren och få våra poäng haha :)


Efter bowlingen var det dags för att äta! Alla var hungriga och tyvärr var maten inte som vi alla hoppades på då det blev strul och lite tråkigheter men vi hade iallafall trevligt och jag fick denna kägla med allas namn på :) ett fint minne från möhippa :).





Sedan åkte svärmor hem igen, jannica hade sin lille son hemma så vi andra drog vidare till Lilla torg. Då hade jag haft huvudvärk nästan halva dagen och dem andre hade också huvudvärk så efter vi druckit upp våra cider, kaffe, kaffelatte så körde syrran oss alla hem.

Det var en mycket trevlig kväll och jag kunde inte fått den mer perfekt :) Jag insåg också vilka fina vänner jag har i mitt liv och att alla tyckte så bra om varandra gjorde mig också jätte glad och vi  ser nu fram emot bröllopet för att få festa igen tillsammans :) Denna gång med dans också :).

Ett stort tack till ALLA för att ni gjorde min möhippa så bra!!! 
Och mamma- till dig vill jag säga att du är världens bästa mamma- tack för allt du gjort!! Jag älskar dig!


Kommentarer
C

Gud va kul ..hade gärna velat va där... men va nyfiken hela tiden under jobbet ..om kidnappn gick som mamma planerat ... skit glad för din skull .. ser då ut som ni fick en sån lyckad kväll.... nu inväntar man en snutt på kidnappnfilmen hehehe kul å se din min ....kram gumman .. (pust nu kan man släppa en hemlisen)...

2012-04-30 @ 10:14:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0