Älskade Mormor- sov så gott.

Idag 08,35 somnade min mormor in.

Det är..... ledsamt... jobbigt.... men också fridfullt.. Många tårar rinner för mina kinder idag. Känns ofattbart..

Jag kommer aldrig få se henne igen, eller prata med henne, se henne skinna upp när hon ser mina barn. Framför allt Hampus.. Mannen i hennes liv...

Nu har jag inte min mormor längre där jag kan prata om mina minnen om morfar,  eller hur våra utflykter när jag var mindre, eller berätta hur det är med barnen. 

Jag har mist min barndomsidol.
Alltid när jag var mindre var det alltid mormor som gällde.. Jag skulle rymma till mormor när mamma var "dum". När jag gjorde mig illa i armen skrek jag efter mormor- hon skulle rädda mig..
Även om jag alltid sov över där under hela sommarlovena och firade nyår där så brevväxlade vi på vardagarna och skickade vykort. Dem har jag sparat och tänkte läsa upp dem för mormor eftersom breven är 15 år gamla. Men det hann jag inte.

Jag gråter och gråter. Min käraste mormor. 64 år gammal fick hon bara bli..
Helt klar i knoppen men kroppen fungerade inte lika bra som den ska göra för en dam i den åldern.

Jag önskar så att hon är uppe i himmlen nu med morfar - hon har saknat honom så...  Jag hoppas dem är på en plats där ingen smärta finns och att mormor kan gå, där hon är lätt som ett fjun.

Hon kämpade och kämpade för sitt liv varje gång hon åkte in till sjukhuset- jag trodde hon skulle klara det denna gången också...
Jag var där igår, hon sov hårt och det gick inte att väcka henne. Hon var inte i koma och inte medvetslös utan hon var bara så trött och uttmattad. Jag pratade med henne och höll hennes hand.
Jag hoppas hon kände att jag var där.....

Nu har vi varit där och sagt farväll.  Med tiden blir det bättre men just nu är det så overkligt.




Kommentarer
Ida o Melvin

Tråkigt =(

Hon har det bra nu! Ihop med Morfar igen!

Många styrkekramar till dig o din familj!

2010-09-30 @ 15:22:35
URL: http://idachristensson.blogg.se/
Janina

Beklagar sorgen.

Du skriver väldigt fint om din mormor. Jag hoppas att hon fått komma till din morfar nu.



2010-09-30 @ 18:52:43
URL: http://enkarleksresa.blogspot.com
Sofia - Blivande trebarnsmamma.

Kram.

2010-09-30 @ 22:35:02
URL: http://sebra.blogg.se/
Eva med Neo

=( Beklagar sorgen gumman... Men som sagt så har hon det bättre där hon är nu utan smärta och sjukhusbesök. Stor stöttande kram från oss!

2010-10-01 @ 11:04:26
URL: http://underbaraneo.blogg.se/
Malin o Tuva <3

Beklagar... Kram till dig.

2010-10-01 @ 12:08:02
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Alexandra

Du skriver så otroligt vackert, märks hur mycket hon betydde för dig.

Hon visste att du var hos henne. :-)

Kärlek o Bamse kramar <3

2010-10-01 @ 14:33:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0