Dikten till mormors begravning.

Jag läser och läser dikten som jag skrivit till mormor.. Jag kände innan att jag kom aldrig till att kunna läsa dikten själv i kapellet men nu tror jag nog att jag kommer klara det.. Eller ja det är ju svårt att säga i för sig.. Men jag vill läsa den!
Så jag går och övar här hemma hela tiden.


Dikten till mormor:

Idag är det en tung dag, ett sista farväll ska vi ta utav våran kära mormor.

Många tårar har runnit, man tycker livet är orättvisst. Först vår morfar, nu du mormor.
Underbara morföräldrar som vi tillbringat alla högtider och lov med, som alltid funnits där för oss barnbarn.

När man förlorar någon man tyckt om, sörjer man alltid, men när vi idag går ut genom kapellets port ska vi vara glada, vi ska ej sörja mer.
Vi ska ta nya tag och istället minnas dem fina minnena vi fick av dig.

Ett nytt liv vi alla måste börja- ett liv där du mormor inte längre är med oss,
men våra minnen av dig kommer alltid att finnas hos oss.

För 4 år sen blev du gammelmormor till Hampus- någon som senare blev din stora favorit- mannen i ditt liv.
Du sken som en sol varje gpng du såg honom och du sa alltid- är man ledsen så ska man prata med hampus så blir man glad igen!
Därför är Hampus med här idag- det hade du mormor velat- din idol förutom som elvis presley såklart :)

Vi tackar för den roliga tiden vi fick tillsammans, vi tackar för att vi fick så fin och nära relation.
Vi tackar för din kärlek och omtanke, vi tackar för att vi fick världens bästa mormor!

Vår älskade mormor- vi saknar dig så! Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan och minnen.

Vi ses när vår tid är kommen, vi kanske ses på en loppis där du och morfar går hand i hand.


// Av Diana & Monika





Nu ska Hampus och jag bege oss till bageriet och äta lite frukost och sen vidare till Pernilla och Amanda :)
Nathalie är ju hos moster :)


Kommentarer
Pernilla

Va fin den va, blir ju helt tårögd. Tack för idag, det va jätte trevligt. Glöm inte skicka länken sen hihi. Många kramar

2010-10-21 @ 17:39:52
URL: http://pernillaagrenn.blogg.se/
starsinmyminds - miranda ^^

Gud vilken fin blogg du har! ^^ ♥ love it. Vad gör du för nåt?

2010-10-21 @ 18:26:18
URL: http://starsinmyminds.blogg.se/
miadiana.blogg.se

Fin dikt!

2010-10-21 @ 18:34:09
URL: http://miadiana.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0