God morgon måndag!

God morgon gott folk!

Att jag inte skriver på helgen är för att då blockerar Pontus datan! och jag kan inte blogga från min iphone!.
I fredags var vi och hälsade på mormor och morfar, för att hämtade däckena som skulle på min bil. Blev även middag där!. Mycket trevligt!


Lördag- min mormor fyllde 64 år!. Vi överaskade henne med present, och massa gott!  Efter det lilla kalaset var jag på jakt efter en ny overall till henne då den andre är lite för liten tycker jag.. Den här kylan och snön kommer säkert vara här ett tag till så overall är ett måste ett tag till.. Gick in om hm, lindex, stadium, och team sport.. Jag hittade ingen overall i nathalies storlek! 86.  Så det slutade med skidbyxor inne på åhlens! Inte så matchande till hennes jacka men vad tusan gör man?.
Sen bar det hem igen, på tåget stötte jag på ett bekanta ansikten..  det var Lykke och hennes son Philipe. Var vän med henne på lunarstorm då hon väntade sin son samtidigt som jag skulle ha hamp.. Ganska kul när man träffar någon som man vet så mycket om fast man aldrig träffat den "irl".

Iallfall sen bar det hemmåt.. Vi åt hämtemat och mös till melodifestivalen!

Söndag var det ju alla hjärtans dag.. Jag hade köpt en söt nalle till min älskling :)... Och han tog oss ut och åt frukostbuffe.
Sedan fixade pontus med sitt och jag städade huset. På eftermiddagen bar bilen till Limhamn där vi skulle på middag hos farmor, farfar och faster!.  Det var trevligt- god mat med!. :) Barnen lånade deras badkar och badade :). Sedan fick jag en del kläder till mig själv som jag snart ska testa! Kul med nya kläder :).
Sen bar det hemmåt och Pontus och jag satt tillsammans och surfarde runt lite..

Nu är det måndag och jag började morgonen men att får höra orden- älskar mamma... :)
hampus kom in till mig och jag tittade på klockan.. Dagistid och jag orkade inte gå upp.. så vi stanna hemma idag.. Och nu är klockan 10,30 -ska se våra bästa år!  Och mumsa i oss det vi hunnit baka nu på morgonen =). Negerbullar och goda vetebullar! MUMS!

Mina vetebullar. :)



vi hörs senare!


Kommentarer
Jessica-mamma till Leia

Inga foto på kläderna du fick ??

2010-02-15 @ 12:23:32
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Anonym

sv: har du lämnat in den nu ?? Ja, försök ta med mobilen.. nyfiken

2010-02-15 @ 13:39:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0