julen, utomlands och besök!.

Det är jätte kul när veckorna är fullspäckade men planer men ibland känner man att man vill ta det lugnt- vara hemma.. Speciellt när man älskar sitt hem- som jag gör... Jag älskar mitt hus- Jag tycker det är roligt och städa vårt hus och ha det mysigt med värmeljus lite här och där...
Igår var vi i skurup hemma hos Niklas och jessica och lilla Leia!. Blev bjuden på god middag- Niklas är grym på att laga mat :).
BESÖK:
Idag kommer även en annan kille som är grym på mat :). Johan!  Han lagade så jäkla god tupp när jag var gravid och dagen efter föddes nathalie så vem vet- kanske var det hans tupps om kallade på nathalie.. Tror nog att det var att jag åt så jäkla mycket att nathalie fick inte plats i magen :) HAHA.
Johan på Nathalies dop!.
Iallfall så är julen nu bestämd! Vi ska fira julen hemma hos oss i år- första gången :) Ska bli riktigt mysigt!!
Tyvärr kommer inte mina föräldrar- riktigt tråkigt- jag som alltid firat med mina föräldrar- menmen vad gör man.! Vi ska iallafall ha jätte trevligt denna julen hemma- barnens farmor, farfar och faster kommer- inte fy skam det heller ;).  Vi längtar massor här hemma!
Påtal om Julen. Jag skrev ju för några inlägg tidigare ifall man skulle samla ihopa ett gäng och ha jullpyssel!!
Pratade med Jessica om detta igår att vi måste vara någonstans där det finns plats för mammor / barn.. Och då kom vi fram att jag har den platsen- men jag bor ju i Höör. Jessica sa hon kunde komma- ( samköra med sin kompis) och Eva? du kanske kan komma hit ändå? Låna mitt tågkort så åker du gratis!.
Eller är det någon annan som vill julpyssla som har bil så kan man ju samköra?
Tänkte JAG skulle stå för fikat.. Och sen kan man samla ihop lite pengar till julpysslet eller om man vill köpa eget men lägger man några 10:or var så blir det egentligen billigare...
Tänkte göra en sån där krans man hänger på dörren ( jag har gran i min trädgård man kan ta av).
och smällkarameller tänkte jag göra till granen, och lite småpaket att hänga i granen :).
ja iallafall så jag undrar -Vem är på att ha julpyssel i Höör? :)

Utomlands

I  morgon åker jag och Pontus iväg :) Vi ska åka båt :). Till tyskland :)  MYCKET utomlands för mig då jag aldrig varit där och dem pratar ett språk jag inte förstår mig på :). Så lämnar Pontus mig där kommer jag aldrig hitta hem eller göra mig förstådd :).
Ja nu tjatar Eva på mig att jag ska uppdatera så jag får väl klicka på spara & publicera nu då :)
Åh kom på- lite bilder ju!
nathalie med sin morfar på mosters födelsedag!. Hon la huvudet på hans axel- myspys.
våra nya fönster :)
Leias nappar som Nathalie testade--varenda en och hon tog vilken som :)
Igår när vi hoppa av tåget för att byta tåg så gick en tågvärd in i förarhytten och Hampus älskar ju tåg så jag körde fram vid dörren så han kunde snegla in.. Då kom tågvärden och frågade om hampus ville titta in.. hamp blev ju jätte blyg så Pontus fick gå in med honom :) Tågvärden frågade om Hampus ville sitta i trågförarens säte men det var hampus för blyg till.. Gud vad snäll tågvärd som erbjöd Hampus det! Det är inte ofta man stötter på såna snälla tågvärdar :).
Träffade brossan /morbror på centralen då han skulle på det tåget vi hoppade av :)
Så nu ska eva få läsa =).
Hejhej





Kommentarer
Eva & Neo

haha...Tack vad snällt... :P

2009-11-13 @ 13:19:47
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Eva & Neo

Bros helt på när det är och om jag inte jobbar just den dagen. Jobbar mån-sön sen ledig nån dag i veckan. Så ja, inte helt säkert att jag kan följa med.

2009-11-13 @ 13:30:53
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Emelie

Är så fint med vita fönster :)

2009-11-13 @ 13:44:36
URL: http://familjenbrocka.blogg.se/livet
Jessica(mamma till Leia)

Tack för igår. De va ett långt inlägg minsann :-)

Jag kommer på julpysslandet... YES !!

2009-11-13 @ 13:47:00
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Malin och Tuva♥

HM?! Känner igen din bror när e han född?? 86?

2009-11-13 @ 15:24:58
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Alex

Velat se hur de blev med de nya fönstren, så snyggt! :D

Skönt att ni tog med spröjs så jag vet att vi plågas lika mycket ;D Ha en super trevlig resa! Puss kram

2009-11-13 @ 15:51:23
therese

Jätte fina bilder & fönsterna var jätte fina!!! Låter mysigt med pyssel med barnen, hoppas ni får trevlig!! Trevlig helg kram

2009-11-13 @ 22:14:34
URL: http://holmstrom86.blogg.se/
sofie & liam

din bror kände jag igen. Hur gammal är han? Tror kanske att han känner min bror ;)

2009-11-16 @ 12:42:45
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0