sjukt trött..

TRÖTTHET
Nu börjar man bli sjukttrött.. Men det är förstårligt.. Nathalie är nu 10 dagar gammal och jag har inte sovit en hel natt på evigheter.. Först att man tar ut alla sina krafter på förlossningen, sen den första natten med henne har man svårt att sova av allt man gått igenom! Dem övriga nätterna går man upp var 3 timme och ger mat! Upp och gör välling, micra..  sen sitter man och matar i ca 15 min.. Byter en miniblöja, väntar på rappen!. Sen kan man sova om igen tills nästa matning.. Vi sover sen till runt åtta, nio.  Under dessa 10 dagar har Hampus haft feber två olika omgångar.. Den siste varade i 3 dagar.. Och det har med påverkat vår sömn!  Man mår så dåligt när ens barn är sjuk =(.. Finns inget värre.. Man lider så med dem och inget kan man göra för att få dem friska! man ska verkligen njuta när dem är friska!.

NATHALIE
Sedan börjar hon skrika mer nu!. Hon är fortfarande väldigt snäll av sig men hon verkar hungrig bara efter två timmar, Pratade med barnmorskan idag, hon ringde hit, henne jag ska gå med nu till BVC. Hon sa att det var sugbehovet dem har... Så nappen ska nog börja användas mer.. Fast hon gillar inte napp så mycket som Hampus gör..

HAMPUS
Sedan är Hampus så glad för sin lillasyster att det NÄSTAN blir  lite jobbigt.. Hellre det i för sig än att han ska vara svartsjuk på henne!. Så fort jag lagt henne någonstans där inte Hampus ser henne- går han och leter och säger Bebis! Han pussar på henne och smeker ofta hennes hår! Men nu har han börjat försöka leka med henne.. Han ställer sina bilar på henne, drar filt över henne, eller drar bort filten, försöker stoppa in nappen, ge henne mat, bära henne!. Så fort han närmar sig henne så är jag där och hökar för att se så han inte råkar skada henne!. Tycker så synd om honom, han vill så gärna leka med henne men hon är ju för liten =(.  Han kan knappt hålla sig borta från henne och dem är så snuttiga :).  Han vill gärna lägga sig brevid henne och ligga och mysa!! :).. Så kul dem kommer att ha när han kan leka med henne!

GJORT IDAG
Har möblerat om på deras rum!. Ska se om jag kan få bild på det i morgon!. Ska försöka få in lite rosa saker inne på rummet sen så det inte känns så killaktigt :).
 
Pontus har fullspekat hela veckan, varit ute hos båten med Niklas hela veckan... Lite tråkigt här hemma att få göra allt själv, ta hand om barnen, laga mat själv, tvätta.. Men det får gå!. Bara denna veckan så då får man stå ut!.
På fredag ska Pontus på julbord med hans jobb. Lördag ska jag jobba! Börjar jobba lördagar igen!. Syrran frågade om hon fick ta barnen så hon ska gå i stan med dem medans jag jobbar!
 
Nästa fredag är det jag som ska gå på julbord med företaget jag jobbar på.. Lucia på lördagen, då är det jobb för mig igen och sedan är det julmys hos mina föräldrar med glögg och så :) *gott*.

Annars har det inte hänt mycket mer!

Lägger in lite bilder i morgon!.

Snart sängen för oss, ska gå och lägga oss nio idag!.  Hoppas barnen somnar snabbt och gott så jag får lite sömn jag med :)




Kommentarer
Eva

Det lät så gulligt när du skrev att Humpus ville gosa med Nathalie, fick lite tårar i ögonen. Usch! hihi

2008-12-09 @ 09:40:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0