En helvetes natt!

Fy fan vilken natt jag haft och vilken gårdag!

Ja flera nätter i rad har varit jobbiga då Hampus haft hosta och jag ligger som klarvaken av att höra hostattackerna och bara inväntar på tillfälle när jag hört nog och går ner och lägger oss i soffan då hostan brukar avta med lite medicin där.
Låter man han hosta i sängen så slutar det med kräk över hela han och sängen =( och det vill gärna undvika!
Vill ju helst inte ligga nere i soffan då den inte är så skön att sova i! Men vad gör man...

Sen sover man skit dåligt där och sen ska man då vara igång hela dagen av att nästan VAKTA Hampus då han hittar på så mycket "jävelskap"  nu för tiden. Jag förstår att han verkligen behöver komma in på dagis nu och att han nästan klättarar på väggarna här hemma men vi får snällt invänta till 26 okt då vi fått plats som tidigast<! .
- men är man dödstrött så orkar man inte vara "snäll". Att säga lille hampus så får man inte göra utan man blir så förbannad på honom och skäller ut honom.. Vilket man såklart för dåligt samvete för sedan.. Men det känns som kroppen inte klarar mer! . Kan heller inte ta en liten sovtur elller bara vara för sig själv eftersom barnen inte sover båda två samtidigt..  Det är jätte påfrestande just nu ..

Igår var vi på festivalen! Jag hade sovit i soffan den natten, var trött, skulle möta Eva och äta frukost så klockan var dessutom inställd. Trött var man  men det gick att ta sig upp och göra sig klar! Köper skånekortet  ( 1060 kr) och åker in med tåget. Ska byta sen till buss till Eva, men känner då i fickan ATT JAG TAPPAT KORTET!  Frågar tågvärden men hon var snorkig , jag fick titta själv på tåget men inget kort där! Gick till kundserive och sa som det var att jag tappat det och hon sa bara skriv upp nummret på kortet hädanefter så kan man spärra koret eller leta upp det. Men nu fick jag köpa ETT NYTT KORT!. Ytterliggare 1060 .  Skit kul verkligen att spendera  2120 kr bara på det men vad skulle jag göra..
Ringt till hittegodset men inget kort där! det kunde ta upp till 14 dagar!! . Dessutom om du hade hittat ett helt nytt påladdat kort- hade du lämnat in det då?

Lätt man kan sälja det på blocket för ett par hundra!   Nej dagen började verkligen skit!  Träffa Eva och glade Neo! Ont i ryggen började man få och sen träffade jag Dennis och Jessica på festivalen! Köpte ett armband och ett silverhjärta med gravering!
* bild kommer sen *
Verkligen EN SKIT FESTIVAL enligt mig- var riktigt tråkig festivalen detta året!. Såg några på festivalen som jag läser deras bloggar :)  Ganska kul faktiskt att känna igen dem på avstånd!
Ont i huvudet drog jag mig hemåt- hemma vid halv åtta och ska göra välling till nathalie.. tittar då i skåpet INGEN VÄLLING! Jag hade förknippat dantes hundkex med vällingen som då har samma färg!
Tittade på klockan -19,45. affären stänger åtta.
I med ungarna i vagn  och sedan SPRINGA! springa + huvudvärk= inget att rekomendera.
Var helt slut  när jag kom hem efter affären och vi gick och la oss nästan direkt. . Då sover man någon få timme och sen kom en helvetes natt!
DEN allra första jobbiga natten med Nathalie!. Den var inte välkommen kan jag säga! Hon har alltid sovit som en ängel men denna natten var något fel>!
Jag märkte att hon började bli förkyld så jag försökte rensa hennes näsa men inget kom ut.  Hon sov i ca 20 min och sen vaknade hon och skrek i 20 min så höllt natten på.
 Till slut la jag mig på hennes rum för att kunna stänga båda dörrarna så det inte skulle väcka Pontus och Hampus och att jag inte skulle behöva pendla mellan rummen. Huvudvärk + barnskrik är heller inget och rekomendera! Känns som man tappar tålamodet så snabbt.
Försökte höja hennes säng- bara skrik. öppnade ett fönster- inte det hjälpte heller. Jag gav henne mer välling, bara åt lite sen skrek. det var en ny välling jag fick köpa så när klockan var 4 i morse blev jag så trött på det att jag gick ner och såg att jag hade en portion av hennes gamla välling så jag gjorde vid den och gjorde ordning alvedon till henne. Då slog det mig att hon kanske hade ont? Tand pågång kanske?  Förstår inte varför hon skrek så annars. ( hon hade druckit denna välling innan med)
Gav henne det och hon somnade sen.. ända till SJU!. skönt var det att få sova 3 timmar i sträck!! då gav jag henne nappen och hon somnde om och jag gick och la mig hos hampus som då hade kommit in till mig.
Sen fick vi sova någon timme till.. vaknade av att hon skrek, går in och hon har total skitit ner sig. hela säng och hela henne..
Vilken underbar morgon och vilket underbart liv jag lever i just nu.. bara massa trötthet och skrik både från vuxna och barn, kan det inte vända nu?



Kommentarer
Karin

Din stackare, det kan verkligen inte vara lätt att vara förälder till två små i en sådan situation. Hoppas att barnen mår bättre inatt så att du får din sömn i en riktig säng. Håller med om att festivalen är skit i år, har varit där en gång och det räckte och blev över. Ha en så bra dag som det går. Styrkekram

2009-08-21 @ 13:52:52
Nyfiken läsare

Fyfan för såna dagar..

2009-08-21 @ 14:43:07
Eva med Neo

Stackare... Du får be Pontus att ta med barnen någon stans så du får lite egentid... kramis

2009-08-22 @ 11:56:30
URL: http://underbaravitre.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0