Helgen som var.

Nu är det måndag. Kl har slagit 07 och jobbet kallar. Men det öser ner så jag väntar lite innan jag ger mig ut från bilen :) . Passar på att blogga då.

I fredags hade vi kvällsmys hela familjen och kollade lite på x-factor. Pontus somnade i soffan redan strax efter 21 :) kl 22 gick jag i säng. Trött som bara den. På lördag morgon hörde jag stim från barnen redan innan kl var 7! Fick gå in och sätta på tv:n till dem och gick och la mig igen. När kl var halv nio kunde man ge upp!

Pappa kom och dem fixade det sista på gaveln , mamma kom förbi på en kopp kaffe och sen när hon körde hem tog jag och barn en runda på Skurups marknad. Det blev marknadsklubbor till barnen, munkar och grisfötter till hundarna :). Sen blev det godishandling på Ica. Hemma fastnade jag framför tv:n med barnen samtidigt dom dem satt och klippte i leksakskataloger. Det är nästan det enda barnen gör där hemma för tillfället klipper ut allt dem önskar! :).

Pontus skulle ut med två killkompisas och Vicki/ faster skickade och frågade vad jag skulle göra denna lördagkväll. Den kvällen slutade med att vi åkte till henne, hade mys med film och godis och kom hem vid halv ett tiden!
Söndag vaknade vi alla halv nio- härligt!

Det blev dusch och sedan frågade Pernilla om vi skulle shoppa så en sväng på valen i Trelleborg och sen en god fika hemma hos dem som Calle överraskade med :).

Väl hemma igen gjorde jag Hedvigssoppa som blev himla gott- vitlöksbröd till det! receptet fick jag Pernilla.

Barnen lagom i säng till solsidan började! Och vid 22 somnade jag gott!

Det var vår helg det och denna veckan hoppas jag att syrran får komma hem med sina bebisar- vill så gärna snusa, mysa och pussa på dem!

Jag har länge velat bli moster för att just kunna få gosa extra med bebis än vad man kan göra med vänners bebisar :). Jag älskar ju bebisar och kan bli såå sugen på att skaffa en tredje just för bebismyset men jag vet ju att dem blir äldre så därför stannar vi på två barn ;).

Se om jag kan lägga in bild på flickorna!
Nej det gick inte- blir så arg på denna app!!



Kommentarer
Eva

Jag jobbar på relax o har nyligen fått ett extrajobb på ett annat bolag som heter sparvath.. =)

2012-10-15 @ 16:20:38
URL: http://minioiman.blogg.se
Pernilla

Va bra att ni tyckte om soppan :D. Tack för igår. Kram

2012-10-15 @ 19:03:26
URL: http://pernillaagrenn.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0