Eva, Märta, Astrid, Ulla. Ett kärt barn har många namn!

Eftersom det är fredag= sluta tidigare , begav jag mig och handlade på Ica maxi! Jag tjänade hela 200 kr av att handla med deras rabatter och Ica kortet! Tyckte jag var bra :).

Sen åkte jag till Eva och neo! Ett stort grattis säger vi till eva som blev faster och neo som fick en kusin.

Ja den dagen jag blir moster/ faster kommer jag också vara en stolt sådan.

Förstår inte mig på folk som inte väljer att ha någon relation med sina syskonbarn. Att inte finnas där från början gör ju ingen skillnad. Något man inte har från början är nog inget man saknar när man är äldre. Alltså släktingar.
Jag har en morbror. Sen har jag fastrar och farbröder. Jag träffar bara två av dem nu och det är egentligen synd.

När man är barn är det nog mer speciellt tror jag. Mina barn har en faster som dem älskar- men det är för att hon bryr sig om dem och vill umgås med dem. Jag tycker det är jätte roligt!! Den dagen hon får barn blir det ju mycket roligare på tex jular och andra högtider man firar ihop :).

Jag har också syskon, men dem väljer själv hur delaktiga dem vill vara.. Jag vet bara hur jag som moster vill vara. :) jag vill vara den tuffa mostern man ringer när man är sur på sin mamma :)


Ja nog om det- ringar är nu utvalda- hittat en ring jag gillar :) ska bara visa Pontus och höra vad han tycker :)


Ikväll blir det fredagsmiddag hos ida, macke och melle :) det ska bli trevligt!!

Trevlig fredag på er!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0