Världens snällaste!

Jag brukar alltid vara väldigt snäll mot människor  men idag har jag inte varit lika trevlig :) Och ibland känns det ganska skönt att man får säga vad man tycker :) Så igår/ idag har jag sagt precis vad jag tycker :)

Jag såg tex ett objektiv på tradera- ett sådant som jag är ute efter- det kostar inte så mycket men jag är försöker spara in pengar nu eftersom mycket  händer i sommar som man ska ha pengar till) så jag tänkte att detta objektiv har jag haft för och tänkte bara köpa in det för bröllopernas skull och sedan eventuellt sälja det igen om jag känner för det.
Jag har sålt det innan på tradera och vet vad man kan få för det ungefär.
Dock kostar objektivet nytt en summa och såg nu en kille som sålde sitt för 200 kr billigare, men då får man tänka på frakten tillkommer. man kan få alltså ett nytt objektiv med garanti om man bara lägger till 150 kr :) Han inte fått några bud så jag vara bara tvungen att maila han och säga att man lägger nog hellre 200 kr och köper ett nytt där man vet att det är helt och att en garanti finns på det- vem vet han kanske inte vet vad ett nytt kostar nu :)

Jag brukar inte bara bry mig men det pirrade så i mina händer :)



 denna kammade jag hem till nathis från tradera- helt ny! Tänkte ha den på bröllopet och sedan har hon ett par nya dimmrosa skor som passar till. Tänkte leta efter en liten kofta till henne med!

Hampus ska inte med på bröllopet eftersom han ska campa med farmor uppåt i landet!

Annars så har helgen varit trevlig! Vi har haft besök här hela helgen och igår hade Hampeman feber så idag fick pappa vabba. Men han är frisk nu så imorgon är det dagis. Nytt dagis då dem har sammanslagit dagisarna nu när det är sem. Det är bra att dem kan göra så men jag gillar inte att inte det finns en ordninare färskolelärare där när man lämnar barnen så tidigt den första dagen.  Alla småbarnen som kommer tidigt hamnar hos en fröken och ett dagis dem aldrig sett för och kanske har inte sina vanliga dagiskompisar kommit..
Tänker på nathalie i morgon.. Hon är väldigt blyg av sig och Hampus och Nathalie brukar vara först på dagis. I morgon blir det nog inte roligt att lämna! Men å andra sidan- hon har chockat mig innan så vem vet- kanske går galant!


Ja jag slutade tidigt idag så jag är redan hemma- skönt! Ska snart påbörja middagen!



Kommentarer
Eva

Hur gick det då?

2011-07-12 @ 15:29:59
URL: http://minioman.blogg.se/
Smsa Låna

Schysst design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-19 @ 07:44:49
URL: http://smsalåna.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0