En härlig lördag!

Idag när vi åt frukost rullade en bil in på gården! Det var svärfar / barnens farfar Peter och barnens gammelfarmor Inger som kom! Vi visste dem skulle komma på förmiddagen.


Kaffet var kokat så vi satte oss till bords och vi åt frukost!



Farfar hade en present med sig till Hampus! En "ny" cykel. Begagnad men vad tusan gör det :)
Hampus blev väldigt glad! :)

Den gamla cykeln fick Nathalie då förstås :) även om hon inte är så intressead av cykel, men hon lär väl bli :) 



 


När Inger kommer sätter hon sig direkt i arbete :) Hon donar och har sig i trädgården och gör den så fin :)¨



Inger hade sett en liten stuga i skurup som hon blev intresserad av men Pontus sa att hon fick gärna ta över vår stuga vi har i trädgården! Det ville hon gärna, så hon skulle betala lite för nya bräder utan på huset som pontus och svärfar skulle sätta dit. Så får hon stugan av oss och göra vad hon vill med den samt en bit av trädgården :) Hon satte genast igång oss alla att städa ur stugan :) Där är varken toalett eller kyl men hon sa- jag kan väl komma in hos er ;) det får hon gärna göra! <3




Det är fd ägarens saker så sängen skulle hon behålla och stolen gillade hon. Men hon ville ha andra gardiner och möblerna som stod utanför ville hon måla vita :)

Tror hon kommer att pyssla om sin stugan riktigt mycket när hon passar vårt hus när vi är i kreta :)
 


Medans barnen lekte och männen var sysselsätta gick jag runt med kamern lite! Ibland är jag jätte dålig på att använda kameran! Men tänkte idag måste den användas! Jag vill ha mycket bilder om våra vardagar som barnen kan sitta och titta på när dem är större/äldre och se vad vi gjorde när dem var små och vem som var våra vänner och delade sina dagar med oss :)



Jag och barnen gick lite runt i vår trädgård på baksidan där vi har smultron, krusbär, rabarber, hallon, röda vinbär och körbärsträd!




Våra älskade barn <3 nathalie älskade både krusbär och körsbären och var jätteduktig på att spotta ut kärnan :)



Mitt lilla hjärta!! :) 2,5 år gammal men pratar för fullt- vi förstår allt hon säger och man kan prata med henne  :). Slutat med napp, blöja och "välling"- välling var det inte utan bara dricka i nappflaska när hon skulle sova- är så stolt att allt gick så busenkelt! Stolt mamma såklart ;).

Älskar att busa med sin bror, hon älskar att sjunga och läsa bok på kvällen! Hon är väldigt mammig och gillar att mysa och sitta i famnen på mig. En klängapa med andra ord..
 Hon är morgonpigg som sin pappa, enivs som en åsna och säger till allt KAN SJÄLV.




Du och din bror är allt för oss!! <3







Kommentarer
Anonym

En hundvalp bor inne hos oss, vilket en gris inte gör. En gris måste man gå ut till och aktivera på ett helt annat sätt än en hund. Vi har reedan en hund och det är ingen större skillnad att ha 2. Men känns det bättre för dig ifall jag säger att jag inte vill ha Bella längre, så visst.

2011-07-10 @ 22:44:46
URL: http://sebra.blogg.se/
Emelie

Vilka härliga bilder. Låter som en toppendag.

2011-07-11 @ 08:39:50
URL: http://familjenbrocka.blogg.se/livet
Eva

Hej gumman... Ser att du gjort om bloggen och undrar om du orka knåpa ihop något till mig också? Puss

2011-07-11 @ 11:10:48
URL: http://minioman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0