Dag 8 Subic Bay Ocean Adventure

Idag har varit den basta dagen pa hela semestern! :) Klockan 06 gick vi upp och 06.30 gick farden. 12 mil till Subic Bay fran Malolos!.
Dagen skulle spenderas pa Ocean Adventure dar dem fina delfiner var! Efter det skulle vi ta en titt pa stranden! Som jag langtat efter det!..

Nar vi var pa vag till Subic bay blev vi stoppade av en sakerhetsvakt.. Ronald hade inte sitt balte pa sa Jon var tyvungen att hoppa av bilen och visa sitt korkort.. Han kom tillbaka och sa- vakten vill ha vatten!
Alltsa bytade vi vatten mot att inte fa boter!!! hahaha som mamma och jag skrattade!


Framme!


Eftersom jag inte lyckats fa nagon farg kladda jag bara snabbt pa med solkramen.. Ocean adveture ligger precis vid havet... = en fin rod brand diana nu pa kvallen hehe..

 nar vi kom in borjade vi med att se Sea Lion. Sjo lejon ar inte riktigt detsamma som salar!

En kanon bra show med mycket skratt! 



 

Det killen gjorde gjorde aven sjolejonet :) Ja som sagt en underbar show! Det gjorde dem riktigt bra!

Efterat sa jag till mamma- vi maste ta ett foto med sjolejonet men mamma var skit radd :) 
 Vi gav 350 p = 56 kr for 2 personer och da fick vi ta 3 bilder med var egen kamera.



Ser ni hon racker ut tungan pa bilden :) Hon misste sina ogon nar hon var liten sa hon ar blind..


Efter det tittade vi pa andra som badade med delfiner. Det var ocksa nagot mamma och jag ville gora men fick reda pa att det var ko och att det skulle vara vid 15 tiden och var var tvugna att aka 13 om vi skulle hinna med allt.



Delfinshowen var 12.30 och den var bra den med.. Dock hade jag redan sett en delfin show pa kolmarden sa darfor blev det inte lika mycket wow som sjolejonen!



Nar klockan var lite over ett hade mamma och jag bokat fototid med delfinen sa vi var forst ut!










Underbar traff :)

Efter det akte vi och handlade och sen forsokte vi hitta stranden!
Efter en tur hit och en tur dit hittade vi till sist en liten strand!











I morgon ar det bara slappe dag, packa vaskan for pa onsdag morgon aker vi hemmat! En flygtid jag inte ser fram emot- far sa jakla ont i rumpan och sova pa flyget ar vardelost!  menmen - sk bli skont att komma hem till sin familj! Kunna sova i sin mjuka sang,ata sin egen mat, duscha i den tempratur man vill ha med mera.

Har i familjens toalett finns det massa kackerlackor i badrummet- jag verkligen hatar det! Toalettstolen har gatt sonder sa man far ta en spann och halla i.. Duschen har bara kallt vatten och du star pa cementgolv.. Ingen vask heller pa toaletten.. Ja man langtar da hem..  

Nej nu ska jag avsluta- kl ar 22.56 och Lyn stanger 23! Godnatt Sverige!




Kommentarer
Pia

Härligt ser det ut,hoppas du inte bränt dig av solen,ses snart,kramar från mig

2011-04-19 @ 08:57:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0