Tack.

Tack för alla fina kommentarer jag fått.
Och stort tack för Sara som ringde och frågade hur jag mådde! Det var fint gjort!
Föresten Sara så får vi snart träffas- jag har lite kläder till Amanda som Nathalie växt ut.

Idag är det 2 dagar sen mormor gick bort. Jag fäller en tår.
Försökte hitta någon fin dikt, kanske för att läsa upp i kappelet- eller ja jag hade inte klarat det så kanske prästen fått göra. Men mamma ville ha en snabb begravning så ska kanske hoppa över det.

Jag funderar iallafall vad det ska stå på vår banderoll?bandroll? ja vad heter det egentligen? Det tyget som sitter vid ens blommor man skickar till begravningen?
Det vanligaste är ju " vila i frid" eller likande. Jag vill ha något speciellt. För hon var ju speciell för mig.

Kanske;
I hjärtat lever minnena kvar.
eller   " När våra tårar torkats ska ditt ljusa minne leva kvar" ?
" min älskade mormor- vi möts igen.
Jag vet inte... Tips?


Jag funderar på att ha ett stort hjärta med massor av röda rosor..


Idag ska jag och barnen iallafall på loppis! Nathalie behöver kläder! Min mormor älskade loppis och det är väl tack vare henne jag med älskar loppisar :)
Hon gick alltid på loppisar och auktioner och jag var ju jämt hos dem så även jag följde med..  Vi var alltid på folketspark loppisarna och sen vid kanalen och sen vid drottningtorget. Så cyklade vi dit. Mormor ramade mig på en vit cykelsits med tyg som var randigt och i regnbågsfärger, Jag vet inte hur länge jag satt i den stolen men dock för länge för till sist hängde mina ben och rumpan gick knappt ner :)  Och så höllt jag om min stora mormors midja, eller la mitt huvud mot hennes rygg när det blåste och regnade på oss..
Så många minnen som flyger fram sen man var barn,  min mormor var bara 38 år när jag föddes :) mormor var 21 när mamma föddes och mamma var 17 när jag kom till världen. När Hampus föddes var min mamma  39 år, och min mormor blev gammelmormor vid åldern av 60. Ja så unga dem har varit och vad vi sett fram emot att fåfölja genrationerna. Jag sa tänk när hampus är 20 år då hade min mormor varit 80 och kanske varit med oss då.

Jag tycker det var jobbigt att se äldre människor i affären iförgår- jag tänkte varför fick inte mina morföräldrar bli gamla? Och att dem som fortfarande har sina morfäräldrar i livet- ta vara på det och umgås med dem.

Många äldre som har barnbarn tycker det är det bästa här i livet när dem kommer och hälsar på.  Man vet aldrig när man mister dem.



Denna bilden är tagen februari 2009.
Dagen innan denna bilden togs kämpade hon för sitt liv- men hon klarade det!

Hon gav all sin ork och glädje när Hampus kom och hälsade på!

Jag minns en gång när hon låg på sjukhuset och var "borta/trött" hon var vimsig och trött och pratade knappt. Och så kom jag med Hampus och hon sa högt utöver hela rummet- HEJ HAMPUS med ett leende på läpparna! och sen la hon sig ner igen och slumprade till.

Jag har även en tygdocka som hon köpte till nathalie när hon var på sjukhuset. Många månder innan nathalies födelsedag men hon fastnade för dockan och sa den ska nathalie få. Dockan försvann sen på hemmet men hittades en tid efter. Det är det enda minnet nathalie kommer ha kvar efter henne så den ska jag sätta upp och spara. Inga bilder på gammelmormor och nathalie , hon var för svag i armarna för att lyfta henne och ha henne i framnen. Men jag har med Hampus.

Uch ja käre mormor. Kommer skriva ner mina tankar om mormor nu för jag tycker det är skönt att skriva ner det och sen kunna hitta mina tankar tilllbaka här på bloggen.
Som nu när jag hittade denna bild från feb 2009!

Nu ska vi ge oss iväg- bara torka tårarna, på lite mascara och sen shoppa :)

Hejsvejs!



Kommentarer
Malin o Tuva <3

Du får fota lite av dina fynd från dagen o lägga in. =) hihi.. Kul o sse er idag =)

2010-10-02 @ 20:32:06
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Malin och lilla Oliver

Det är hårt när någon som man håller kär försvinner från jorde livet.

Tänker på dig och din familj!

2010-10-03 @ 10:52:05
URL: http://finaklumpen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0