Helt snurriga på förskola?!



Hampus går på Förskolan K. Nathalie vill vi med ska gå där.. Jag har satt henne där i kö men när jag ringde till kommunen i dec för att höra om nathalie får plats , sa hon som det såg ut idag så nej. återkom i jan.

Pratar med personlaen i jan på Hampus förskola dem säger att det inte finns plats för Nathalie.. Dem beklagar, det var synd.. Just när Hamp precis börjat där och allt. Men dem kunde tyvärr inte ta in Nathalie då dem var redan så många barn..

Kommunen ringer mig och säger- nej ingen plats. Vi börjar kolla runt på andra förskolor..
Får även höra från förskolan att kommunen även ringt och frågat men tyvärr ingen plats.

Förre veckan ringde kommunen och sa att hon eventuellt hade hittat ett dagis.. Det tog ca 20 min att gå ditt, men det fanns möjligtvis en genväg dit.. En liten stig.. men man får ju ta vad som finns!. Så vi blev glada att vi eventuellt skulle få plats där!

Berättade detta för Hampus förskola att det fanns en chans och då blev personalen både glada och tyckte väl att det var synd samtidigt.

Idag när jag kommer till dagis och lämnar Hampus säger jag till en av personalen att Hampus och Nathalie fått plats på det där dagiset då säger "fröken" att hon blivit så chockad för dem hade fått papper om Hampus uppsägning och tyckte att det var konstigt. För det gick så snabbt. Hon menade att dem kanske hade kunnat ordna det.
 
När jag gick tänkte jag för mig själv, vaddå snabbt? Dem stod ju och sa både till mig och kommunen att där inte alls var plats,

Iallfall när jag hämtar Hampus- fick jag höra att Nathalie får plats på Hampus dagis!

Så personalen har väl pratat ihopa sig och sedan ringt kommunen och sagt att dem tar Nathalie ändå eftersom där finns många barn som slutar till sommaren så då får dem fixa det på något sätt! Det är bara dem få månaderna!.

Så, så ser det ut nu :)  Vi är glada här hemma att nathalie fått en plats, hos Hampus och personal som nathalie känner redan igen :)..


Nu ska jag fika, vi har ju varit och badat :)...

Hej!



Kommentarer
Jessica-Mamma till Leia

Vilken historia.. Men ska dom(nathalie)gå kvar på det dagis Hampus går på nu???Kram

2010-02-03 @ 15:21:52
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Malin

Massa krångel, men ändå skönt för er att båda barnen kommer på dagsiet Hampus redan går på!

2010-02-03 @ 18:01:58
URL: http://finaklumpen.blogg.se/
Jessica-Mamma till Leia

sv: tack.. Ja, de kommer bli skit snyggt.

2010-02-03 @ 19:15:05
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Sofia & Lilja!

Åh nej! jag som såg fram emot att dela dagis med er! :)

2010-02-03 @ 19:18:07
URL: http://sebra.blogg.se/
sofie - mamma till underbara Liam

vad skönt att det blev bra till sist =)

2010-02-03 @ 21:19:43
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0