Plugga plugga...




På morgonen när barnen har gått till dagis så kommer jaghem poch snabbt plockar undan lite.
Sen sätter jag mig vid köksbordet, fram med kopp te, något ätbart, körkortsboken, penna och anteckningsblock..
Sen sitter jag med det en timme och sen sätter jag mig vid datorn och sätter på körkortsfrågorna på cd skiva.
Många av dessa frågor lär man känna och svaren - vilket inte är så bra egentligen.

Så nu beställde jag på korkortsportalen frågor, 1000 st som man kan ha i 3 månader.
Kostade 190 kr- och fy vilka konstiga frågor! Jag blev underkänd direkt då jag inte alls sett liknande frågor innan!
Och boken kunde inte svara på många av frågorna så jag antar att man lär sig mycket när man själv kör!
Så det blir att hårdplugga varje dag! den siste maj börjar jag ju på körskolan och går det som jag vill så har jag kortet 2 veckor senare!

Ringde just till transportstyrelsen för att höra hur det går..  2 månader sen vi gick kursen.
Och just idag när jag ringer hade papprena blivit klara :)
Så det kommer förmodligen innan fredag- så se upp i helgen gott folk!
Diana ska övningsköra!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0