5 år idag!.

Idag har Pontus och jag varit tillsammans i 5 år!
Kan berätta hur vi träffades :) -
Jag är ju kompis med Marine och på den tiden var hon  tillsammans med A som kände robban och via då dem träffade jag robban..
Jag började snacka lite med robban via lunarstorm en dag och efter jag hade pratat med honom lite,  såg jag att en kille besökte min sida ganska ofta- som var då kompis med robban.  Han skrev inget utan bara snokade :) men efter jag sett honom på min sida ett tag tog jag kontakt :). Från den dagen jag tog kontakt, ( tror det var en fredag)  så webbcamma vi varje dag och skickade säkert flera hundra sms om dagen till varandra :) . Mobilenna gick i varv!. Men kul och spännande var det :). Han var en väldigt söt kille och jag blev småkär när man såg han i webbcammen :). man var lycklig och glad- var jag kär?
Vi började prata om våra känslor och jo jag tycker man kan bli kär i någon man aldrig träffat! Man får ju upp en sida av hur personen är, och jag gillade den sidan hos honom!. Han var söt, charmig, rolig, spännande!
På torsdagen körde vi ock krocka- jag och min arbetskamrat. Den kvällen ringde Pontus upp mig. Vi hade aldrig pratat i telefon men även där kände jag att det "klickade". Den person jag hade föreställt stämde!. Jag skulle på fest dagen efter- minns det var en halloweenfest. Pontus frågade mig om jag skulle gå på denna festen och jag sa nej jag tar nog det lugnt eftersom jag hade ont i min nacke.. Han frågade om vi skulle ses.. Och visst ville jag det!.
( kan även tilllägga att tisdagen så fick jag ett sms av Pontus som frågade om jag var vid en speciell gata.. Läste sms:et och fick panik! Han hade sett mig " live", i arbetskläder och dem var ju inte så snygga precis.. Jag vågade inte svara tillbaka :) Ville inte att han skulle se mig i den klädnaden :). När vi kör från platsen- ser jag honom också- han skrev sms :) och precis därefter får jag smset: Jo det var du :).
Vi hade sett varandra- men inte fått ögonkontakt. Det pirrade i kroppen :). ))
Iallafall så träffades vi på fredagen- en vecka efter vår allra första kontakt!.  Det var hos min mormor och vi skulle egentligen gått ut på bio men det regnade så vi satt kvar hos min mormor och pratade!. Och allting klickade!. Han var den person som jag hade föreställt mig! Från den dagen har vi varit tillsammans!. Ett par!.
Vi kände att vi ville ha ett förhållande direkt- skippa det där med att dejta och undra vart man har varandra. Vi kunde lika bra bli ett par meddetsamma- skulle det inte funka, då var det inte värre än att göra slut..
Så här är vi idag! Exakt 5 år senare..
Med hund, ringar på fingrarna ( förlovade) 2 helt underbara barn och ägare till ett hus!.
Mycket har hänt på 5 år och snabbt har det gått :). Men vi ångrar ingenting!. :)
Ikväll ska älskling och jag ha det mys! Vi ska på Rosa bandet galan!! Missa den inte gott folk!. Tänk på att det kan vara något som drabbar: din dotter, din syster, din mamma, eller dig själv! Cancer är något jag hatar!.
Min morfar dog i lungcancer för 8 år sen. Jag vet att 8 år har gått men tårarna kan fortfarande komma när jag tänker på världens bästa morfar!. Han blev bara 58 år gammal.. Men jag har underbara minnen kvar utav honom och det är jag glad för!.
Nu måste jag göra mig i ordning- Hampus ska till dagis idag- han ska testa och vara där själv idag!.
Och den där barnmässan- jag vet inte om jag hoppar den..  Läser man på deras sida så verkar det inte vara värt inträdet!.  Men jag får se!. Jag vill till ikea också HAHA :)
hejsvejs!  Vi kanske syns i tv ikväll? =)


Kommentarer
Eva & Neo

Iiih, gulligt skrivet... =)

2009-10-29 @ 08:49:10
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Malin och lilla Oliver

Grattis på er 5års dag =)

2009-10-29 @ 09:29:23
URL: http://malinannajosefine.blogg.se/
Jessica ( Mamma till Leia )

Grattis på er 5 års dag :-)

2009-10-29 @ 11:10:03
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Nyfiken läsare

Grattis hoppas ni får trevligt

2009-10-29 @ 12:43:22
Malin & Tuva ♥

Grattis på er 5 årsdag,

klart du får hennes lösen, de e bara arbetskamrater som inte får komma in haha,

anv: Mira och lösen: bebis



Kommentera gärna till henne då blir hon så glad =) Kramis

2009-10-29 @ 12:46:33
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Malin & Tuva ♥

Om du gillar mormorbloggar med så har min mamma också blogg.

www.mormornettan.blogg.se

anv: barajag

lösen: baradu

=)

Såg du hade skrivit till min syster nu =)

Kommentera gärna till mamma med.. =P

Kramis

2009-10-29 @ 16:05:19
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Karin

Vad trevligt att du kikade in hos mig. :) Önskar dig och sambon en härlig kväll med firandet av er 5 årsdag.

2009-10-29 @ 16:31:37
URL: http://karined.blogg.se/
matilda

Hejsan ! vad trevligt med lite nya läsare, helt okej att du "snokar" =) Ja magen är så stor som på bilden på kvällen och lite mindre på morgonen =) Ska på UL den 17 november.. Ska inte ta reda på könet det ska bli en överraskning.. Men för oss kvittar det vad det blir, blir lika glad för vilket som =) Ha det bra Kram .

2009-10-29 @ 17:21:38
URL: http://flipo.blogg.se/
Filippa - blivande mamma

Vad tyckte du om galan? :) Kram

2009-10-29 @ 23:39:58
URL: http://fillies.blogg.se/
silly

ååh va sött! Suer duper grattis :D!

2009-10-30 @ 00:05:27
URL: http://sillyhilton.blogg.se/
paulina

åh grattis :D

2009-10-30 @ 00:34:01
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Filippa - blivande mamma

Ja, usch det är hemskt! Allt med sjukdomar är hemskt. Man ska vara glad att man har det bra :)

Jag glömde min kamera hemma, så blev inga foto alls här. Tänkte sätta igång mobilen, men sen blev det aldrig av! Man skulle sprungit ner sen med pressen ;)

2009-10-30 @ 09:28:15
URL: http://fillies.blogg.se/
sofie & liam

Grattis i efterskott =) Hoppas ni hade en fin dag =)

2009-10-30 @ 10:47:39
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0