vaccinera barn?

Jag har en liten undran,  hur ni tänker? Vad funderar ni på?
Ni mammor och pappor som tagit vaccinet för svininfluensan men inte tänker vaccinera era barn?
Jag har sett många som tvekar om att vaccinera sitt/sina barn men själv gått och blivit vaccinerad?!
Jag var däremot tveksam ifall jag skulle vaccinera mig då det kändes så uppförstorat om influensan men jag ställde mig frågan- Vill jag bli sjuk? Nej. En enkel spruta så slipper jag oroa mig över rubrikerna i tidningen om svininfluensan. Så jag tog sprutan och jag ångrar mig inte en sekund.
och så kom sprutan ut till barn under 3 år!.
och då tänker jag- varför utsätter jag mina barn för att få svininfluensan när jag själv har gått och skyddat mig?
Nej jag ska vaccinera mina barn- just för att jag inte vill att dem ska få det- precis samma anledning som varför jag tog den!. men varför tvekar man att ge den till sina barn när man själv har tagit den själv?
jag menar- är man rädd för att sitt barn inte ska tåla den- så kunde ju lika bra du som mamma eller pappa med drabbas , precis som sitt barn.
Man får väl inte ge ut ett vaccin som inte är tillräckligt testad eller godkänd?!
Nu ska jag se idol :)
KALAS I MORGON :)


Kommentarer
Malin och lilla Oliver

Jag vill ge Oliver den när han passerat 6 mån, men inte Robban... Men jag kommer tjata tills även han går med på det. För jag tycker precis som du, om man tar den själv ska man ävan ge den till sina barn!



Hoppas ni får en mysig helg med kalas :)

2009-11-27 @ 21:29:36
URL: http://malinannajosefine.blogg.se/
Malin och Tuva♥

Tuva är redan vaccinerad. Blev hon direkt första dagen.. =) Hon reagerade inte alls ju.. FAST det visste du redan att hon fått. haha

2009-11-28 @ 06:33:44
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Minette o Eliaz

Jag tycker precis som du!=)

2009-11-28 @ 07:42:46
URL: http://mammaoeliaz.blogg.se/
Malin & Tuva ♥

Ha de så kul på kalaset idag =)

2009-11-28 @ 13:57:42
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Sofia

Jag tvekar p.g.a att när det kom ut att barn under 3 år ska vaccineras var det testat på ca 51 barn, det räcker inte för mig. Dessutom har det varit sån hysteri med vaccinet och bråttom, så man vet inte vilka biverkningar det kommer att få på längre sikt. Det har blivit fel förr med konstiga vaccin och kan alldeles säkert bli fel igen. Jag tvekar inte p.g.a att jag vill utsätta mitt barn för influensan, utan för att jag är rädd vad vaccinet kommer ge för biverkningar. Vi vaccinerade oss så att vi inte skulle ta hem det till vår bebbe. De säger ju att man ska vaccinera sig för att inte smitta andra, så jag hoppas att vi inte smittar vår. Vi har fortfarande inte bestämt oss hur vi ska göra här.

2009-11-29 @ 16:07:12
URL: http://sebra.blogg.se/
ovan...

Kan tillägga att jag inte bryr mig lika mycket om jag får biverkningar på längre sikt. Men ens barn är ju det mest värdefulla man har och då är det svårt att fatta ett beslut när det finns många läkare som ställer sig emot vaccinet. Hade inte vaccinerat mig om jag inte haft barn som jag kunde dra hem det till.

2009-11-29 @ 18:48:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0